شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین تاکید کرد پکن منابع مالی خود را برای احیای زیرساخت‌های آفریقا اختصاص می‌دهد.

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین تاکید کرد، پکن منابع مالی خود را برای احیای زیرساخت‌های آفریقا اختصاص می‌دهد و تصمیم ندارد در پروژه‌های کم‌اهمیت و بیهوده سرمایه‌گذاری کند.

رئیس جمهور چین دوشنبه گفت منابع مالی چینی‌ها برای تامین مالی "پروژه های بیهوده" در آفریقا نیست بلکه برای ایجاد زیرساخت هایی استفاده می‌شود که می‌تواند تنگناها را برای توسعه این قاره برطرف کند. رئیس جمهور چین در نشست تجاری پیش از آغاز نشست انجمن همکاری چین و آفریقا که هر سه سال یک بار برگزار می شود، گفت: "منابع همکاری ما برای هزینه در پروژه های بی ارزش نیست و این منابع در پروژه هایی هزینه می شود که برای آفریقا بیشترین اهمیت را دارد."

وی افزود: "زیرساخت های ناکافی بزرگ ترین مانع توسعه آفریقا است."

مقامات چینی می گویند نشست امسال, نقش آفریقا را در ابتکار "یک جاده, یک کمربند شی جین پینگ" برای ارتباط دادن چین به آسیای جنوب شرقی، آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپا و آفریقا از طریق دریا و خشکی و به واسطه یک شبکه زیرساختی تقویت می کند, شبکه‌ای که در جاده قدیمی ابریشم طراحی شده است.

رئیس جمهور چین گفت این برنامه –که پکن برای اجرای آن متعهد شده است صد و بیست و شش میلیارد دلار سرمایه گذاری کند- به تامین منابع و امکانات بیشتر برای آفریقا کمک خواهد کرد و بازارهای مشترک را توسعه خواهد داد.

شی جین پینگ در مراسم آغازین نشست انجمن همکاری چین و آفریقا سخنرانی کرد.

موسسه تحقیقاتی ابتکار چین و آفریقا در دانشکده مطالعات پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز واشنگتن نشان می دهد چین از سال 2000 تا 2016 حدود صد و بیست و پنج میلیارد دلار به قاره آفریقا وام داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آفریقا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار