معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت گفت: سامانه به روزرسانی اسناد و قوانین حوزه سلامت در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

مخالفت برخی از نمایندگان با تشکیل وزارت بحران/  به زودی سامانه به روزرسانی اسناد سلامت راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گلمکانی معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بخش اقدامات بستر سازی و حرکت درمان حوزه سلامت در این معاونت انجام می‌شود و در راستای ارتقای سطح سلامت طرح‌ها و لوایح مختلفی به مجلس پیشنهاد شده است به طور مثال در مجلس دهم 450 طرح و لایحه داشتیم که از میان آنها تعداد 112 طرح به حوزه سلامت  اختصاص یافت.

وی ادامه داد: طی این مدت 282 نماینده با وزیر بهداشت در خصوص مسائل مختلف حوزه سلامت ملاقات داشته و 1500 نامه به وزیر داده شده است.

معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال 96 ، 11 هزار شکایت علیه حوزه سلامت مطرح شده، که از این تعداد 2 هزار پرونده مختومه اعلام شده است، افزود: میزان شکایت از وزارت بهداشت با برگزاری آزمون‌های مختلف بالا رفته است به طوری که 11 هزار شکایت از دانشگاه‌های علوم پزشکی به ثبت رسیده که دانشگاه اهواز، کرمانشاه، اصفهان، بیشترین میزان دعوی را داشته‌اند.

وی اظهار کرد: پرداخت وجوه مرخصی مناطق محروم، پرداخت فوق‌العاده جذب، حق بیمه از جمله مواردی شکایت شده از دانشگاه علوم پزشکی بوده و 1500 پرونده از هیئت عمومی علیه وزارت بهداشت مطرح و با پیگیری‌های انجام شده 90 درصد پرونده‌ها به نفع وزارت بهداشت بسته شده است.

گلمکانی بیان کرد: به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود تا تمام اسناد سلامت در این سامانه به‌ روز رسانی شود.

معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مسائل مهم امروز بحث تنقیح قوانین است که وزارت بهداشت قوانین خود را در دو جلد کتاب تقدیم مجلس و دولت کرده است.

وی گفت: معاونت حقوقی در راستای کاهش شکایت‌ها در زمان تدوین آیین‌نامه‌ها در حوزه سلامت بر ابلاغیه‌ها نظارت می‌کند.

گلمکانی با بیان اینکه در برهه ای از زمان پزشک خانواده در بسیاری از روستاهای کشور وجود نداشت، افزود: یکی از طرح‌هایی که در مجلس به  صورت قانون در آمده است موضوع ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان است که به وسیله آقای روحانی این قانون ابلاغ شده است.

معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت اضافه کرد: با تصویب قانون ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌‌رسان معاونت‌هایی ایجاد شده است و مالیات بر ارزش افزوده در مورد کالاهای آسیب‌ رسان گرفته می‌شود.

وی در خصوص تشکیل وزارت بحران گفت: چندین دوره از طرح تشکیل وزارت بحران مطرح است و این موضوع عمدتاً مخالف‌هایی دارد.

گلمکانی اضافه کرد: ما در شرایط بحرانی مدیریت بحران کامل نداریم و برخی از افراد فکر می‌کنند که راهکار این نقش تشکیل وزارت بحران است، اما وقتی هر مسئله در مجلس مطرح می‌شود مخالف‌ها و چالش‌های عمده‌ای دارد.

معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ساختارهای موازی در کشور وجود دارد و بعید می‌دانم که وزارت بحران تشکیل شود. ما ساختار موازی داریم که در نگاه فرابخشی برای اثربخشی بیشتر مسئله ادغام را به وسیله برخی افراد مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل وزارت بحران با این مفهوم که خود این سازمان در مکان دیگر و نظارت بر روی آن در سازمان دیگر انجام می‌شود.

گلمکانی گفت: ایجاد منابع پایدار در حوزه سلامت باید با اصلاح قوانین انجام شود و مدیریت خدمات کشوری می‌تواند جایگزین قوانین قبلی شوند.

معاون حقوقی و امور مراکز وزارت بهداشت در خصوص استیضاح‌هایی که انجام شده است، گفت: یکی از اختیارات نمایندگان سوال از وزرا است و من در خصوص استیضاح‌های انجام شده باید بگویم که نمایندگان بهره‌وری خاص خودشان را در خصوص وضعیت کشور دارند.

وی اظهار کرد: دخالت صنعت در اجرا یا تصویب طرح‌هایی مانند تصویب ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان یا مالیات بر ارزش افزوده کالاهای آسیب رسان نباید انجام شود که در این خصوص کارخانجات صنعتی بیشتر به نگاه اقتصادی و کارآفرینی را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار