جمعی از رؤسای پیشین سیا تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص لغو مجوز امنیتی «جان برنان»، رئیس سابق این سازمان را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیشن، جمعی از مدیران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و ده ها جاسوس ارشد این سازمان با انتشار بیانیه ای تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص لغو مجوز امنیتی «جان برنان»، رئیس سابق سیا، را  محکوم کردند.

در این بیانیه مدیران پیشین سازمان سیا [که توسط روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه انتخاب شده بودند] از جمله رابرت گیتس، جرج تِنِت، پورتر گاس، لئون پانتا و دیوید پترائوس و ده ها تن از جاسوسان سابق آمریکایی، به تصمیم ترامپ در قرار دادن نام برنان در فهرست سیاه واکنش نشان دادند.

در بخشی از بیانیه روسای سابق سیا آمده است اقدام رئیس جمهور ترامپ علیه جان برنان و تهدیدات مشابه علیه سایر مقامات سابق، مقابله با شفافیت امنیتی و سرکوب آزادی بیان است. آنها این اقدام ترامپ را «نامناسب و عمیقا پیشمان کننده» توصیف کردند.

دو روز قبل، جان برنان در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی اقدامات همراه با قلدری دونالد ترامپ را برای اعتبار و وجهه آمریکا در جهان خطرناک دانست و او را تفرقه‌ افکن‌ترین رئیس جمهور آمریکا خواند.

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات برنان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود، رئیس سابق سیا را لکه ننگی برای آمریکا دانست.

در پیام توئیتری ترامپ آمده است: «جان برنان، لکه ننگی برای این کشور است، ما شایسته بهتر از او بودیم».

او سپس خطاب به اعضای حزب دموکرات نوشت: «من کل آن‌ها (دموکرات‌ها) را کنار می‌گذارم. آن‌ها همگی فاسد هستند همگی آن‌ها از اختیاراتشان سوء استفاده کردند. آن‌ها با یک دستور کار سیاسی به مردم آمریکا خیانت کردند. آن‌ها سعی کردند انتخابات در آمریکا را به سرقت برده و تحت نفوذ خود درآورند».

ترامپ همچنین دستور لغو مجوز امنیتی جان برنان  را صادر کرد. برنان از منتقدان اصلی ترامپ است و لغو مجوز امنیتی او موجب برانگیختن اعتراض مخالفان و طرفداران آزادی بیان شده است.

کاخ سفید در حال بررسی لغو مجوز امنیتی دیگر مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا از جمله جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی (پلیس فدرال این کشور) و جیمز کلپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار