افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال کاهش تقاضای نفتی باعث نزول قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال کاهش تقاضا در پی اوضاع اقتصاد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 32 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 72 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 34 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 66 دلار و 70 سنت در هر بشکه معامله شد.

«مؤسسه نفت آمریکا» روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 10 اوت با 3.7 میلیون بشکه افزایش، به 410.8 میلیون بشکه رسیده است. بنابر اعلام این مؤسسه، ذخایر نفت خام در شهر کوشینگ در ایالت اوکلاهما با 1.6 میلیون بشکه افزایش همراه بود. قرار است داده های رسمی از ذخایر نفتی آمریکا اواخر امروز (چهارشنبه) بوسیله اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

کارشناسان بر این باورند که وضع نامشخص اقتصاد بر سطح تقاضای نفت تأثیر گذاشته که این مسئله باعث کاهش قیمت طلای سیاه شده است.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر، بهای طلا امروز (چهارشنبه) به پایین ترین سطح از ماه ژانویه سال 2017 رسید. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1192.11 دلار رسید. طلا در معاملات پیشین به پایین ترین سطح از اواخر ماه ژانویه سال گذشته میلادی رسیده بود.

سهام آسیایی هم در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی ها از بحران مالی ترکیه به دلیل کاهش بی سابقه ارزش لیر، امروز با کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا دربازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار