بهای طلای سیاه در بازار جهانی به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین شاهد نوسان بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام برنت (دریای شمال) امروز جمعه در ابتدای معاملات اروپایی تحت تأثیر تنش های تجاری و افزایش ارزش دلار کاهش یافت اما در اواسط معاملات رو به افزایش گذاشت.

در معاملات ظهر امروز، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با پنج سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه 72 دلار و 12 سنت به فروش رفت. در ابتدای معاملات بهای هر بشکه نفت خام برنت تا 71 دلار و 40 سنت کاهش پیدا کرده بود که پایین ترین سطح در سه هفته گذشته بود.

در معاملات الکترونیک در بازار نیویورک موسوم به نایکمس، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) برای تحویل در ماه سپتامبر یک سنت کاهش یافت و 66 دلار و 80 سنت معامله شد. بهای این نفت خام نیز در ابتدای معاملات تا 66 دلار و 14 سنت نیز کاهش یافته بود که پایین ترین سطح از بیش از یک ماه و نیم پیش بود.

تحلیلگران «ای ان زد» اعلام کردند: «در حالی که پکن تعرفه هایی را بر محصولات نفتی (فرآورده های نفتی) اعلام کرد، نگرانی از اعمال تعرفه بر واردات نفت خام چین از آمریکا این هفته تشدید شد.»تنش های تجاری بین چین و آمریکا این هفته با اعلام اعمال تعرفه گمرکی 25 درصدی بر 16 میلیارد دلار دیگر از محصولات آمریکایی از سوی چین بالا گرفت. چین قول داده بود به تازه ترین تعرفه های گمرکی آمریکا بر محصولاتش پاسخ دهد.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار