نماینگان پارلمان آلمان قصد دارند با ارائه طرحی دوره خدمت سربازی در این کشور را برای همه اجباری کنند.

خدمت سربازی در آلمان اجباری می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان آلمان با ارائه طرحی به دنبال اجباری‌شدن خدمت سربازی هستند.

بنابر گزارش «دویچه وله»، در پی حملات تروریستی اخیر در آلمان و همچنین آمادگی برای اقدامات احتمالی سازمان ناتو علیه تهدید روسیه، نمایندگان حزب دموکرات مسیحی پارلمان آلمان با ارائه طرحی در پی اجباری شدن خدمت سربازی برای همه مردان و زنان این کشور هستند.

قانون خدمت اجباری سربازی پس از 55 سال در سال 2011 با هدف تشکیل ارتش حرفه‌ای لغو شد و همچنین دولت اعلام کرد که دیگر به خدمت اجباری سربازی نیازی نیست. تا پیش از لغو این قانون همه جوانان آلمانی موظف بودند دوران سربازی خود را  در نیروهای مسلح بگذرانند و یا به عنوان جایگزین دوره‌های کوتاهی در عرصه‌های مدنی مانند مدیریت بحران و مراقبت‌های پزشکی خدمت می‌کردند.

به نوشته «اسپوتنیک»، عامل اصلی ایده  برگشت خدمت اجباری سربازی حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» است. «آلیس وایدل» رهبر این حزب اخیراً گفته است لغو خدمت اجباری سربازی «اشتباهی مهلک» بود.

برخی تحلیلگران نیز طرح نمایندگان حزب دموکرات مسیحی را اقدامی برای جذب هواداران حزب آلترناتیو برای آلمان می‌دانند که اخیراً نظرسنجی‌ها نشان داده هواداران این حزب به‌شدت از برگشت دوره خدمت اجباری سربازی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار