سه روز پس از اجرایی شدن قانون ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی دانمارک، نخستین زن محجبه مسلمان جریمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک زن 28 ساله اهل دانمارک روز گذشته (جمعه) برای نخستین بار به دلیل زیرپا گذاشتن قانون ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی جریمه شد.

بنابر اعلام پلیس، این زن جوان در ابتدا با یک زن دیگر در یک مرکز خرید در هورشولم در دانمارک درگیر شده بود؛ زیرا آن زن قصد داشت برقع او را بردارد.

از روز اول اوت (3 روز پیش) استفاده از پوشش برقع –که تمام صورت را بپوشاند— یا نقاب در اماکن عمومی دانمارک ممنوع اعلام شده است و هرکس این قانون را زیرپا بگذارد 1000 کرون دانمارک (معادل 120 پوند) جریمه خواهد شد و یا باید برقع خود را بردارد و یا محل را خیلی زود ترک کند.

اگر این امر از سوی همان شخص باز هم تکرار شود، وی ممکن است تا 10000 کرون هم جریمه شود.

به دنبال اجرایی شدن این قانون، تعداد زیادی از مردم دانمارک در چند روز گذشته در اعتراض به ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی تظاهرات برگزار کردند و دولت این کشور را به نقض حقوق زنان در انتخاب نوع پوشش متهم کردند. در این تظاهرات حتی زنان غیرمسلمان زیادی هم شرکت کردند.

پارلمان دانمارک این قانون را در ماه مه سال جاری میلادی تصویب کرد و هدف از تصویب چنین قانونی را حفظ ارزش های سکولار و دموکراتیک توصیف کرد.

بلژیک، فرانسه، آلمان و اتریش هم پیشتر قانون ممنوعیت استفاده از برقع یا نقاب در اماکن عمومی را اجرایی کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
هر کشوری باید به عقاید دینی ملتش احترام بذاره
آخرین اخبار