کرباسیان گفت: با کسانی که ارز دولتی گرفتند اما کالایی وارد نکردند مانند اخلالگران نظام ارزی برخورد می‌شود.

برخورد با کسانی که ارز دولتی گرفتند اما کالایی وارد نکردند/ لیست شرکت‌ها در اختیار گمرک قرار گرفتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

وظیفه دولت حفظ منابع ارزی کشور و تامین منافع عموم مردم است. متاسفم که ذهن جامعه طی چند هفته گذشته به دلیل سودجویی و رانتخواهی عدهای خاص بهم ریخته و نظم بازارها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. همین گروه بدون توجه به منافع ملی، آینده توسعه کشور را به مخاطره انداخته اند.

در وزارت امور اقتصادی و دارایی تمام ابزارهای نظارتی و اجرایی خود مانند سازمان امورمالیاتی، گمرک و سازمان حسابرسی را به کار گرفته ایم که حق مردم به آنها بازگردد و اخلالگران نظام اقتصادی و ارزی هم هزینه رفتارهایشان را بدهند. لیست تمامی افرادی که در دوره اخیر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند از طریق بانک مرکزی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته است.

این لیست را به سرعت در اختیار گمرک قرار دادیم تا با صورت دقیق مشخص کنند که چه افراد و شرکتهایی ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده اند. با این گروه براساس قانون و برمبنای اخلالگران نظام ارزی برخورد جدی صورت خواهد گرفت. همچنین سازمان امورمالیاتی هم موضوع را دنبال می‌كند.

گزارش نهایی با نهایت شفافیت در اختیار مردم و نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد. نباید در مبارزه با فساد عقب نشست و ما هم در وزارت اقتصاد در هر سطحی با فساد برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نباید در مبارزه با فساد عقب نشست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار