وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در شهرستان‌ها است، خلاقیت‌های مهم و اساسی را صرفا در مرکز نبینیم، «ایران فقط تهران نیست» صرفا یک شعار نیست.

امسال ۱۲۰ سینما در کشور احداث می‌شود/ «ایران فقط تهران نیست»به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم دیدار صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عصر امروز در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه نمی‌توان برای مدت طولانی به ناف دولت‌ها برای ارتقا فرهنگ و هنر وصل بود، اظهار کرد: ایران زینتش به هنر است و دولت‌ها موظف هستند برای هنر ارزش گذاری کنند.

بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در شهرستان‌ها است

وی ادامه داد: بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در شهرستان‌ها است، نباید خلاقیت‌های مهم و اساسی را صرفا در مرکز ببینیم، شعار «ایران فقط تهران نیست» صرفا یک شعار نبوده و یک واقعیت است.

وی افزود: معتقد هستم اگر بودجه کم است همین میزان کم را هم نباید در تهران مصرف کرد، حتی برای مدت زمان کوتاه استان‌ها باید مرکز توجه باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از استان‌ها در دستور کار است و سفر‌های استانی چند روزه خود را با رویکرد توجه به استان‌ها و تغییر نگاه به آن‌ها آغاز کرده‌ام.

وی گفت: در تفاهم نامه‌ای که امروز با استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد، مقرر شد حمایت‌های استان و همکاری وزارت ارشاد را در کنار هم برای رفع مشکلات هنرمندان به کار بگیریم.

صالحی بیان کرد: در حوزه توجه به عکس و هنر‌های تجسمی، ایجاد خانه هنرمندان و توجه به خانه مطبوعات در تفاهم‌نامه منعقد شده بند‌هایی لحاظ شده و حمایت از روزنامه‌های دو زبانه نیز مدنظر قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این استان تصویر مناسبی به کشور معرفی نشده که قطعا عکس‌های استان به ارائه جاذبه‌های استان کمک خوبی به تغییر نگاه به استان می‌کند.

بانک اطلاعات هنرمندان استان تدوین خواهد شد

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات هنرمندان استان تدوین خواهد شد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کشور‌های همسایه با اولویت استان‌های مرزی بیشتر خواهد شد تا دیپلماسی هنری ما با کشور‌های همسایه تقویت شود.

وی سرنه مطالعه را در کشور پایین عنوان کرد و گفت: سرانه مطالعه فاصله دارد تا میانگین، اما در ارشاد اسلامی اقدمات مختلفی برای افزایش سرانه مطالعه انجام شده است.

صالحی اضافه کرد: در سال گذشته در تهران ۲۴۹۹ و در استان‌ها ۷۹۷۵ مجوز اجرای صحنه‌ای و کنسرت داشتیم، اما ممکن است تعداد اطلع رسنی شود، اما این میزان آرام و مستمر و بدون هیاهو اجرا شده است.

امسال ۱۲۰ سینما در کشور احداث می‌شود

وی گفت: در حوزه سینما هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم، حدود ۱۰۰ سالن سینما سال قبل احداث شد و امسال امسال نیز حدود ۱۲۰ سینما احداث می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه در ایران روزنامه خوانی برخلاف کشور‌های توسعه یافته باب نشد، گفت: رسانه‌های تصویری و مجازی و شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها امروزه رقیب رسانه‌های کاغذی شده‌اند، این یک اتفاق بین الملی است.

وی گفت: همه روزنامه‌هایی که از این استان به دلیل ماده ۱۶ مجوز فعالیتشان لغو شده است، دوباره احیا و جشنواره‌های مطبوعات استانی را نیز حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر معرفی موسیقی استان، افزود: موسیقی شناسنامه هر استان است و باید موسیقی به جوانان آموخته شود تا همیشه زنده بماند.

وزیر ارشاد اسلامی از مجتمع‌های فرهنگی هنری سیستان دیدن کرد

 سید عباس صالحی به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی از مجتمع‌های فرهنگی هنری زابل، زهک و مجتمع در حال ساخت هیرمند دیدن کرد و برای تکمیل آن قول مساعدت داد.

وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی همچنین از نمایشگاه صنایع دستی سیستان در محل مجتمع فرهنگی و هنری زابل دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات صنعتگران این منطقه آشنا شد.

صالحی با حضور در مجتمع فرهنگی هنری زهک از نزدیک با هنرمندان و شاعران این شهرستان دیدار و بر رفع مشکلات این قشر از جامعه تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در محوطه شهر باستانی شهرسوخته شهرستان هامون از موزه آثار باستانی این شهر دیدن کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع فرهنگی هنری شهرستان هیرمند در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۲۵ متر مربع در حال ساخت است.

حسین مسگرانی اظهار داشت: ساخت این مجتمع فرهنگی هنری که هم اینک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

وی ادامه داد: با قول مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تکمیل مجتمع فرهنگی هنری هیرمند پیش بینی می‌شود این مجتمع تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری زهک با هزار و ۴۵ متر مربع در سال ۷۷ به بهره برداری رسیده است.

مسگرانی اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی هنری دارای یک سالن آمفی تئاتر با ۱۲۰ صندلی است.

وی بیان کرد: مجتمع فرهنگی هنری زابل که عملیات ساخت آن در سال ۷۵ با هزار و ۸۹۰ متر مربع اغاز شده در سال ۷۹ به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ پ

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.