رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:۱۰ درصد تولید گندم کشور بر عهده این استان است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری شامگاه امروز یکشنبه (۷ تیر) در جلسه شورای کشاورزی استان، گفت: گندم یکی از محصولات استراتژیک و مهم و اولویت دار استان بوده و تنها محصول ۱۰۰ درصد تضمینی کردستان است.
وی افزود: ۱۰ درصد تولید گندم کشور بر عهده استان است درحالیکه ۲ درصد مساحت کشور را دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان، گفت: با توجه به عدم تخصیص مناسب آب و عدم افزایش سطح زیر کشت، این میزان برای استان بسیار مطلوب است.
وی هدف از استفاده حداکثری از دیم در استان را ایجاد ثروت برای کشور و کمک به تامین نیاز غذایی کشور دانست و عنوان کرد: ۹۸ درصد مرحله کاشت، ۷۵ درصد مرحله داشت و ۹۸ درصد مرحله برداشت گندم در استان مکانیزه است.
جعفری این مسئله را نشان دهنده گرایش کشاورزان استان به کشاورزی مدرن دانست و ادامه داد: در حال حاضر افزایش ظرفیت سیلو نیاز ضروری است و امیدواریم با افزایش ظرفیت سیلو‌های استان ظرفیت ۵۵۰ هزار تنی به ۷۵۰ تن افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت سیلو‌های استان موجب ایجاد صنایع مختلف و همچنین توسعه اشتغال در استان خواهد شد و زمینه ایجاد فرآوری گندم را نیز فراهم می‌کند.
رئیس جهاد کشاورزی کردستان راه اندازی مجدد شورای کشاورزی استان را در شناخت و استفاده از پتانسیل‌های استان موثر دانست و یادآور شد: این اقدام نشان دهنده اهمیت کشاورزی به عنوان بخش مهم قتصادی استان است.
انتهای پیام/م

۹۸ درصد برداشت گندم کردستان مکانیزه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.