مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه امسال 900 هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان خریداری می شود،گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار تن از این محصول خریداری کرده‌ایم.

شهریار حنیفی مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: امسال خرید ۹۰۰ هزار تن را در برنامه خود داریم که تاکنون ۳۰۰ هزار تن خریداری شده است.
به گفته حنیفی، ۵۰ درصد از بهای گندم خریداری‌شده به کشاورزان پرداخت‌شده و کمتر از دو ماه اینده نیز نسبت به پرداخت سایر موارد هم اقدام خواهیم کرد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان قیمت خرید هر کیلو گندم را ۱۳ هزار و ۵۲۰ ریال اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت خرید گندم از کشاورزان تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ ریال بوده است.
وی در ادامه با اشاره به خرید ۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده بهای آن به حساب کلزاکاران واریز شده است.
حنیفی افزود: در حال حاضر اهنگ روزانه خرید ۳۱ هزار تن است که پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن برسد.
وی با اشاره به سامانه ثبت خرید گندم از کشاورزان خواست چنانچه نسبت به ثبت یا اصلاح میزان برداشت خود اقدام نکرده اند با مراجعه به جهاد دهستان‌ها ثبت نام خود را انجام ویا تکمیل کنند.
گفتنی است؛ استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می‌رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

خرید ۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان  کردستان

 

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.