یک دادگاه آمریکایی دستور داد نقش‌برجسته ربوده شده ایرانی که قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد به کشورمان تحویل داده شود.

قاضی آمریکایی حکم تحویل نقش برجسته ربوده شده ایران به این کشور را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، بر اساس حکم یک قاضی دیوان عالی آمریکا یک نقش‌برجسته که متعلق به ۵۰۰ سال پیش از میلاد است و ۸۰ سال پیش از ایران به سرقت رفته، به این کشور باز می گردد.

بازرسان دفتر دادستانی بخش منهتن در ماه اکتبر این نقش برجسته را که در مرکز «Park Avenue Armory» به فروش گذاشته شده بود، مصادره کردند.

صاحبان کنونی این نقش برجسته -که تصویر یک سرباز ایرانی روی آن است و ۱.۲ میلیون دلار ارزش دارد- پذیرفته اند آن را پس بدهند. به گفته بازرسان، تهران گزارش داده این نقش برجسته در سال ۱۹۳۶ از این کشور ربوده شده. این اثر تاریخی چندین دهه پیش به موزه هنر‌های زیبای مونترئال اهدا شد، اما برای بار دوم در سال ۲۰۱۱ از این موزه به سرقت رفت.

این نقش برجسته بخشی از طرح دیواری از صف سربازانی است که در تخت جمشید قرار دارند و به دوره هخامنشی (یا نخستین امپراتوری ایران) بر می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قاچاق ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار