معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور ۱۸۰ هزار سند ملکی تا پایان امسال برای روستا‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین صعید زرندی معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شیراز گفت: این استناد برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر صادر می‌شود.

وی افزود: تا کنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار سند ملکی در کشور برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر صادر و تحویل داده شده است.

صعید زرندی با اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل سکونت خود برای تشکیل پرونده اقدام کنند، افزود: به منظور تسریع در تشکیل پرونده و صدور سند تیم همکاری تشکیل شده است و تا پایان امسال هم برای پرونده‌های بدون نقص سند صادر می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم در نشست گفت: این اسناد به املاک روستاییان هویت می‌بخشد و علاوه بر ثبت مالکیت ارزش ملک را از نظر مادی افزایش می‌دهد.

شاملو با اشاره به اینکه با سند دار شدن املاک روستایی از مهاجرت روستاییان جلوگیری شده است، افزود: علاوه بر این، افراد با این اسناد می‌توانند در کنار فعالیت اقتصادی، به عنوان وثیقه حقوقی و تسهیلاتی استفاده کنند.

زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس هم گفت: در فارس ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۸۰ روستای زیر ۲۵ هزار نفر وجود دارد که از ۳۶۰ هزار ملک موجود برای ۲۶۶ هزار ملک سند صادر شده است.

اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس هم گفت: ثبت اسناد و املاک فارس امسال متعهد شده است ۱۸ هزار سند ملکی برای این افراد در فارس صادر کند و این آمادگی را داریم که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس این عدد را تا صدور ۵۰ هزار سند افزایش دهیم.
انتهای پیام/ر

صدور اسناد ملکی برای خانه‌های روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار