۲۰۱ هزار سند مالکیت تک برگ در فارس صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به اینکه ۲۰۱ هزار و ۶۶۲ فقره سند مالکیت کاداستری (تک برگ) پارسال در استان صادر شد، گفت: فارس در زمینه صدور سند بین دیگر استان‌های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: از ۲۰۱ هزار و ۶۶۲ فقره سند مالکیت کاداستری (تک برگ)، ۹۰ هزار سند در شیراز صادر شده که صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوی به مراجعان ثبتی اجرا شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس تصریح کرد: کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند که از مشخصات این سند غیرقابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و تعویض سند پس از انتقال است.

وی با بیان اینکه پارسال یک میلیون و ۹۸ هزار و ۹۷۷ سند شامل سند وکالت، اقرارنامه، رهنی و قطعی در ۳۸۳ دفترخانه رسمی استان به ثبت رسیده، افزود: از این تعداد سند ثبت شده ۳۲۶ هزار فقره مربوط به تنظیم وکالت و ۱۶۱ هزار سند نیز اسناد قطعی انتقال‌های غیر منقول بوده است.

اقبال با اشاره به فعالیت ۵ واحد ثبتی در شیراز اضافه کرد: یکی از موارد مورد تاکید مطلوبیت خدمات رسانی به شهروندان و تلاش مجموعه برای جلب رضایت مراجعان است که مجموعه ثبت اسناد و املاک فارس در این زمینه رتبه نخست پاسخگویی به ارباب رجوع را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس اظهار کرد: پارسال ۳ هزار و ۷۰۲ شرکت تجاری و موسسه غیر تجاری ثبت شده که بر این اساس از ابتدای اجرای دستور العمل سازمان ثبت اسناد مبنی بر راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها پارسال ۱۳ هزار و ۷۰۰ شرکت و موسسه در سراسر استان به ثبت رسیده است.

وی در خصوص موضوع صدور اسناد مالکیت روستایی که وظیفه مشترک بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک است گفت: پارسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند روستایی صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک بیان کرد: پارسال ۷۰ درصد روستا‌های استان سند درا شده اند و با توجه به تدابیر انجام شده سند مالکیت روستاییان بدون نیاز به مراجعه به این اداره کل صادر می‌شود و بنیاد مسکن به عنوان نماینده روستاییان اسناد مالکیت آن‌ها را دریافت و در اختیارشان قرار می‌دهد.
انتهای پیام/ت

صدور سند مالکیت تک برگ در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.