مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از صدور سند کاداستر برای ۲ و ۵ میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه در استان فارس ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار زمین‌های منابع ملی وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون برای ۹ و ۵ میلیون هکتار از این زمین‌ها سند دفترچه‌ای صادر شده است و در واقع ۲.۵ میلیون هکتار از زمین‌ها که سند دفترچه‌ای داشته‌اند در طرح کاداستر سند تک برگ دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز در ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی این استان طرح کاداستر اجرا می‌شود.

مهرزاد بوستانی اضافه کرد: طرح کاداستر توسط چهار دستگاه اجرایی شامل اداره ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، منایع طبیعی و راه و شهرسازی در مناطق شهری و برون شهری اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: کاداستر شهری با کمک اداره ثبت اسناد و راه و شهرسازی و کاداستر برون شهری که شامل زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی است با کمک اداره ثبت اسناد و سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اجرا می‌شود.

وی افزود: صدور سند دفترچه‌ای از آنجا که در هیچ سامانه‌ای ثبت نمی‌شد در برخی موارد اشتبا‌ها و یا براساس آرای دستگاه‌های قضایی سند‌های ضد و نقیض برای آن اراضی صادر می‌شدو مشکلات زیادی برای مراجع قضایی، ثبت اسناد و ارباب رجوع به وجود می‌آورد.

بوستانی ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر محدوده‌های زمین‌ها به طور رسمی در سامانه ملی ثبت و کدگذاری می‌شود و به هیچ عنوان امکان صدور سند مجدد برای این قطعه زمین وجود ندارد و این بزرگ‌ترین حسن این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، از دیگر مزایای این طرح را تثبیت محدوده‌های عرصه منابع طبیعی دانست.

انتهای پیام/ن

اجرای طرح کاداستر در عرصه های منابع طبیعی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار