مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر مساحت این استان را ۱.۸ میلیون هکتار دانست و گفت: در بیش از ۹۰ درصد از اراضی بوشهر طرح کاداستر اجرا شده است.

بیش از ۹۰ درصد از اراضی بوشهر طرح کاداستر اجرا شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری بهبود وضعیت اراضی کشاورزی، توسعه فضای سبز، اشتغال و تولید را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: تقویت مراتع، بیابان‌زدایی، توسعه جنگل‌ها و آبخیزداری در همه شهرستان‌های استان اجراء می‌شود.

وی از اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های یاد شده خبرداد و بیان کرد: برای اجرای ۱۵۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که این طرح‌ها با رویکرد اشتغال‌زایی و رفع بحران تولیدکنندگان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر قرق مراتع، نصب مخازن آب و احداث بند خاکی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۱.۲ میلیارد ریال در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اجرا شده است.

مهاجری با اشاره به طرح جنگل کاری درمناطق جنوبی استان بوشهر گفت: طرح مراقبت و جنگل کاری‌های با ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در زمین‌های بیابانی و جنگلی شهرستان‌های دیر، جم و عسلویه اجراء شد.

وی جلوگیری از روان آب‌های سطحی و فرسایش خاک را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح چاله‌های آبگیربا هدف ذخیره نزولات آسمانی، تقویت پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار در استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از اجرای طرح بیابان زدایی خبرداد و بیان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از بیابان‌زایی، کنترل کانون‌های فرسایش بادی و گرد و غبار با نهال کاری در یک‌هزار و ۹۷ هکتار و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجراء شده است.

مهاجری با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح کاداستر از سال ۹۳ در استان بوشهر اجرایی شد و از ۱.۸ میلیون هکتار اراضی استان بوشهر تاکنون یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن به میزان بیش از ۹۰ درصد تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است.

وی افزود: با اجرای کامل این طرح، مالکیت و تقویت مدیریت و نظارت به اراضی ملی و دولتی استان تثبیت می‌شود و به توسعه مدیریت علمی و فنی در پایش منابع طبیعی و تولید اطلاعات منسجم استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/م

استان بوشهر ۱.۸ میلیون هکتار  مساحت دارد

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.