معاون سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری با اشاره به واگذاری ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی به بهره‌برداران گفت: با واگذاری این اراضی به بخش‌های مختلف ۷۰ درصد عوامل تخریبی منابع طبیعی کاهش یافته است.

واگداری  ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی به بهره‌بردارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود منصور ظهر امروز در کارگاه آموزشی معاونان حفاظت و امور اراضی استان‌ها در عسلویه با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی و ملی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم انجام کارهای حفاظتی با مشارکت مردم و جوامع محلی بوده است.

وی، با بیان اینکه واگذاری اراضی ملی به بهره برداران و جوامع محلی نقش مهمی در جلوگیری از بروز مشکلات در این عرصه دارد افزود:تحقق این مهم سبب جلوگیری از تصرف غیرقانونی، جلوگیری از حریق و کمک در اطفای حریق و مبارزه با آفات و بیماری می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، بهره‌گیری از ظرفیت مردم را بهترین راهکار برای حفاظت اراضی و منابع طبیعی دانست و افزود: حفاظت از 17 میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی به مردم محول شده که یک اقدام بسیار اساسی در جلوگیری از تصرفات بود.

منصور بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، با واگذاری این اراضی به بخش‌های مختلف 70 درصد از عوامل تخریبی منابع طبیعی کاهش یافته است.

وی از اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی خبرداد و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر با مشارکت مردم از طرح های موفق منابع طبیعی کشور در حوزه حفاظت امور اراضی است.

معاون حفاظت و امور اراضی جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه کاداستر اراضی ملی نقش مهمی در مقابله با جعل اسناد و زمین‌خواری است افزود: در بیش از 27 میلیون هکتار از اراضی کشور طرح کاداستر اجرا شده است.

انتهای پیام/م

۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی به بهره‌برداران واگذار شد

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.