مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تکمیل طرح کاداستر در دو شهرستان عسلویه و جم گفت: در ۹۵ درصد از اراضی استان بوشهر طرح کاداستر اجرا شده است.

اجرای طرح کاداستر در ۹۵ درصد از اراضی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری ظهر امروز در کارگاه آموزشی معاونان حفاظت و امور اراضی استان‌ها در عسلویه با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیش از یک‌میلیون هکتار اراضی مرتعی و وجود حوزه‌های آبخیز، اجرای پروژه‌های متعدد آبخیزداری در مراتع و اراضی منابع طبیعی دراولویت قرار دارد.

وی، تقویت سفرهای زیرزمینی و بهبود وضعیت تامین آب اراضی کشاورزی را از اهداف مهم اجرای طرح آبخیزداری دانست و تصریح کرد: طرح آبخیزداری در راستای تقویت سفره‌های زیر زمینی آب اجرا می‌شودکه علاوه بر احیا سفره‌های زیر زمینی نقش مهمی در جلوگیری از سرازیر شدن سیلاب‌ها به دریا و پیشگیری از خسارات احتمالی مناطق مختلف دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به اینکه استان بوشهر دارای330 هزار هکتار اراضی بیابانی است افزود: طرح‌های بیابان‌زدایی با روش‌های بیولوژیک و مبتنی بر پوشش گیاهی، بذرکاری و جمع‌آوری هرز آب‌ها و آب‌های ناشی از بارندگی‌ها اجرا شده است.

مهاجری با بیان اینکه استان بوشهر از استان‌های پیشرو در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم در حفاظت امور اراضی است گفت: هم اکنون مردم در حفاظت بیش از 120 هزار هکتار از اراضی استان مشارکت دارند.

وی، با اشاره به اتمام اجرای طرح کاداستر در دو شهرستان عسلویه و جم خاطر نشان کرد: در 95 درصد از اراضی استان بوشهر طرح کاداستر اجرا شده است.

انتهای پیام/م

طرح کاداستر در ۹۵ درصد از اراضی استان بوشهر اجرا شد

برچسب ها: آب و هوا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.