اتریش اعلام کرد در صورتی‌که توافق مهاجرتی داخلی آلمان به سیاست این کشور تبدیل شود، وین مجبور خواهد شد برای دفاع از مرزهای خود اقدام کند.

هشدار اتریش به آلمان درباره مسئله مهاجرتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتریش که اکنون ریاست چرخشی اتحادیه اروپا را به دست گرفته است، هشدار داد در صورتی که توافق آلمان درخصوص مسئله مهاجرت به سیاست دولت این کشور تبدیل شود، آماده است برای محافظت از مرزهای جنوبی خود با اسلوونی و ایتالیا، اقدام کند.

بر اساس بیانیه دولت اتریش، در صورتی که توافق مهاجرتی بین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان، به عنوان سیاست دولت این کشور اتخاذ شود، وین «مجبور خواهد شد برای جلوگیری از وارد آمدن زیان به اتریش و مردم آن» اقداماتی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است توافق مهاجرتی در آلمان، نگرانی‌هایی را در اتریش ایجاد کرده است، زیرا که «آلمان می‌خواهد برای جلوگیری از جریان ورود مهاجران، اقدامات داخلی انجام دهد.»

در بیانیه دولت اتریش، به توافق حاصل شده بین حزب اتحاد دموکرات مسیحی آنگلا مرکل و اتحاد سوسیال مسیحی زیهوفر اشاره شده است. بر اساس گفته‌های وزیر کشور آلمان که خواستار حق رد کردن مستقیم مهاجران در مرزهای این کشور بوده است، دو حزب محافظه‌کار پذیرفته اند کنترل مرزها را شدیدتر کنند.

در ماه ژوئن، زباستین کورتس، صدراعظم اتریش، پیشنهاد کرد وزارت کشور اتریش، آلمان و ایتالیا در برابر مهاجرت غیرقانونی یک «محور» تشکیل دهند. این اظهارات وی، انتقاد مقامات فرانسه برانگیخت. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در واکنش به این اظهارات گفت چنین «تکه‌کلام‌ها» در طول تاریخ برای اروپا «خوش‌یمن» نبوده است.

اتحادیه اروپا از سال 2015 گرفتار شدیدترین بحران پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم بوده است که به دلیل درگیری‌های نظامی و دشواری‌های اقتصادی در آفریقا و خاورمیانه ایجاد شد. اتحادیه اروپا به سختی در تلاش برای مدیریت صدها هزار پناهجو است که از مناطق جنگ‌زده به قاره سبز پناه آورده اند. در این میان، تصمیم اتحادیه اروپا برای توزیع مسئولیت مهاجرپذیری در میان تمامی کشورهای این اتحادیه، مورد استقبال تمامی این کشورها قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار