چین به دلیل «بروز خطرات امنیتی، ناامن بودن مناطق مختلف آمریکا و تیراندازی‌های مرگبار» به اتباع و گردشگران خود برای سفر به این کشور هشدار داد.

چين به شهروندان خود درباره سفر به آمريکا هشدار دادبه گزارش گروه بین‌المل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در مطلبی نوشت چین به دلیل «بروز خطرات امنیتی، ناامن بودن مناطق مختلف آمریکا و تیراندازی‌های مرگبار» به اتباع و گردشگران خود برای سفر به این کشور هشدار داده است.

در بیانیه سفارتخانه چین در آمریکا  آمده است: "امنیت اجتماعی در آمریکا رضایت بخش نیست. در این کشور اغلب تیراندازی، سرقت و دزدی رخ می‌دهد. "

این بیانیه می‌افزاید: "در ارتباط با وجود افراد مشکوک در اطراف خود مراقب باشد و از بیرون رفتن شب هنگام به تنهایی خودداری کنید. "

سال گذشته بیش از سه میلیون چینی به آمریکا سفر کردند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۲ به چهار و نیم میلیون نفر برسد. چین در حال حاضر در جدول بازدیدکنندگان خارجی از آمریکا پس از کانادا، مکزیک، انگلیس و ژاپن در رتبه پنجم قرار دارد.

در بیانیه صادر شده بوسیله سفارتخانه چین در آمریکا همچنین به گردشگران توصیه شده است از رویارویی با مأموران مجری قانون در مبادی کنترل مرزی خودداری کنند.

این بیانیه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در ارتباط با بازرسی مسافران صادر شده است. سخنگوی اداره گمرک آمریکا اعلام کرد مقامات مرزی ۴۴۴۴ تلفن همراه و ۳۲۰ وسیله الکترونیک دیگر را در سال ۲۰۱۵ مورد بازرسی قرار دادند. در سال ۲۰۱۶، مقامات آمریکایی ۲۳ هزار وسیله الکترونیک مسافران را مورد بازرسی قرار دادند. در بیانیه سفارتخانه چین همچنین به گردشگران یادآوری شده است که هزینه‌های درمانی در آمریکا بالاست و هر کسی که می‌خواهد به این کشور سفر کند باید از داشتن بیمه درمانی مناسب اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار