برنامه واشنگتن برای اعزام تفنگداران نیروی دریایی خود به تایوان به منظور تامین امنیت یک ساختمان متعلق به آمریکا، واکنش مقامات چین را در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، برنامه آمریکا برای اعزام تفنگداران نیروی دریایی خود به تایوان به منظور تامین امنیت یک ساختمان متعلق به آمریکا، واکنش مقامات چین را در پی داشته است.

روز جمعه، لو هانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: «اصل چینِ واحد، اساس سیاسی در روابط چین و آمریکاست.» وی افزود: «آمریکا باید به تعهد خود به اصل چین واحد احترام بگذارد و از هرگونه روابط رسمی و یا نقل و انتقالات نظامی در تایوان خودداری کند.»

این هشدار در حالی بیان شده است که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اعزام تفنگداران نیروی دریایی آمریکا برای تامین امنیت یک موسسه آمریکایی در تایوان که به عنوان سفارت غیررسمی واشنگتن در تایپه فعالیت می‌کند، مطرح شده است. به طور معمول، حفاظت از ساختمان‌های متعلق به وزارت خارجه آمریکا بر عهده تفنگداران دریایی این کشور است. با این حال، آمریکا با تایوان روابط رسمی ندارد.

درخواست وزارت خارجه آمریکا برای اعزام تفنگداران دریایی به تایوان در حالی مطرح شده است که یک روز پیش از آن، چند دیپلمات اعلام کردند چین درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای انجام مذاکره درباره اینکه شرکت‌های آمریکایی با چه نامی می‌توانند تایوان را خطاب قرار دهند، رد کرده است.

چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار