مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم از هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی مدیریت سبز در دانشگاه‌ها خبر داد.

خبرنگار: زارع// مبلغ 300 میلیارد ریال بابت مدیریت سبز در دانشگاه‌ها هزینه شده استجمشید اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در سال 96 تعداد 60 پروژه در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز با مبلغ 300 میلیارد ریال مورد حمایت و تأمین اعتبار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مبلغ 260 میلیارد ریال به صورت نقدی و 36 میلیارد ریال به صورت اوراق در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار گرفت.

مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر از میان این پروژه‌ها تعداد 40 پروژه در زمینه مدیریت آب و پساب و تعداد 19 پروژه در گروهای بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر صرف شده است.

اسماعیلی ادامه داد:  سال گذشته یک درصد از اعتبار سالانه دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز با مصوبه وزارت علوم هزینه شده است و سال گذشته 330 پروژه در حوزه‌های انرژی مدیریت آب، حمل و نقل به مرحله اجرا رسیده است.

وی گفت: اجرایی شدن مدیریت سبز در دانشگاه‌ها با هدف صرف‌جویی اصلاح و بهبود الگوی مصرف اشاعه فرهنگ و مصرف بهینه و در راستای اقتصاد مقاومتی به اجرا درآمده است.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم گفت: در حال حاضر برای 159 پروژه حوزه بهینه‌سازی انرژی  مبلغ 157 هزار و 494 میلیون ریال و در حوزه مدیریت آب با تعداد 77 پروژه  مبلغ 63 هزار و 356 میلیون ریال اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

تخصیص یک درصد از اعتبار سالانه دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار