سردار سرلشکر پاسدار صفوی گفت: باید در منطقه غرب آسیا قدرت اول علمی شویم تا در برابر هر گونه تهدیدی توان ایستادگی داشته باشیم.
 
۲ هزار میلیارد دلار؛ خسارت جنگ تحمیلی به کشور / باید قدرت علمی اول در غرب آسیا باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم نشست نمایندگان بهداری رزمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری از دوران سختی عبور می‌کنیم و امیدوارم در مقابله با دشمنان پیروز شویم.

وی ادامه داد:  باید در منطقه غرب آسیا قدرت اول علمی باشیم تا بتوانیم در برابر هر گونه تهدیدی مقابله کنیم.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست و گفت:  اکنون مثلث شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به دنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القای ناامیدی در مردم است.

وی افزود: وظیفه همه ماست که با هماهنگی و هم افزایی و کمک به دولت و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی، نقشه‌های دشمن در عرصه‌های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی تاکید کرد: نباید اجازه ندهیم بدخواهان ایران اسلامی، مکنونات درونی و شیطانی خود را با نقل ناقص، جهت دار و موزیانه به افکار عمومی القا کنند.

غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های بزرگ دنیاست

مشاور رهبری با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های بزرگ دنیاست و هیچگاه منطقه از ثبات سیاسی برخوردار نبوده است، افزود: منطقه غرب آسیا در مرحله گذار و تحول ژئوپلوتیکی است به طوری که انقلاب اسلامی ایران وزن برتر ژئوپلوتیکی این منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در ایجاد تعادل قوای جهانی و منطقه‌ای تأثیرگذار است، عنوان کرد: در کشور‌های سوریه، عراق و یمن ۹ میلیون بر اثر جنگ آواره شده‌اند که از این تعداد سه میلیون نفر به خارج از کشور و بقیه در نقطه‌ای دیگر جابجا شده‌اند.

 سردار سرلشکر پاسدار صفوی با اشاره به اینکه نظام قدرت در جهان دچار ناپایداری است، ادامه داد: لشگر‌کشی آمریکا و اشغال افغانستان و عراق با هدف تسلط کامل بر منطقه انجام شده است و فروپاشی این نظام ها منطقه را دچار عدم تعادل و تحول در مناسبات قدرت و سیاست کرده  است.

مشاور رهبری با اشاره به وضعیت و موقعیت غرب آسیا گفت:  موقعیت های ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی، ژئوکالچر و ژئواستراتژیکی و عدم ثبات سیاسی برخی دولت ها بر یکدیگر منطبق شده است  و  به ندرت در هیچ کجای دنیا چنین منطقه ای می توان پیدا کرد.

ایران هفدهمین منبع گاز دنیا را دارد

وی با اشاره به اینکه ایران هفدهمین منبع گاز دنیا را در اختیار دارد و منطقه غرب آسیا محل بعثت ادیان الهی است، افزود: بزرگترین بازار فروش سلاح و تجهیزات مربوط به کشور‌های منطقه غرب آسیا است به طوری که آمریکا به عربستان ۳۰ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات  جنگی فروخته است.

مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه در سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان قرارداد فروش سلاح و تجهیزات به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار منعقد شده است، تأکید کرد: بنا بر گفته باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا این منطقه ظرفیت فروش سلاح به میزان ۱۵۰ میلیارد دلار را دارد.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی اضافه کرد: هر بمبی که آمریکایی‌ها آن را علیه مردم بی گناه استفاده می‌کنند در حدود ۵ میلیون دلار هزینه در پی دارد.

مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به آخرین تحولات سوریه ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد از کشور سوریه به وسیله دولت تصرف شده است و قسمت‌هایی از شرق رودخانه فرات و  محل های تصرف شده  آمریکا در اشغال دشمن بوده، ولی به طور کلی مردم به راحتی در شهر دمشق زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روسیه، لبنان و ایران در حمایت از سوریه با یکدیگر به ائتلاف واحدی رسیده‌اند، افزود: در انتخابات اخیر پارلمان کشور عراق ۱۷۰ کرسی به شیعیان این کشور رسیده است که می‌توانند نخست وزیر عراق را انتخاب کنند.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی اضافه کرد: انتخابات پارلمانی لبنان و عراق، آمریکایی‌ها را به شدت نگران کرده است، زیرا شیعیان در این مجلس حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا با سرنگونی رژیم حاکمیت سوریه راه های حمایت ایران از حزب الله لبنان را قطع کنند و پس از سوریه به سراغ حزب الله و سایر گروه های مقاومت اسلامی (حماس و جهاد اسلامی بروند) و پس از آن به سراغ عراق و در نهایت به سمت ایران حرکت کنند.

مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه غرب آسیا در مرحله گذار و تحول ژئوپلیتیکی  به سر می برد و ایران  وزن برتر ژئوپلیتیکی این منطقه به شمار می رود، گفت: حضور آمریکا در سوریه با هدف تجزیه کشورهای اسلامی منطقه و تضعیف قدرت نفوذ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایران در کشور‌های اسلامی منطقه است.

اتصال راه آهن شلمچه به بصره مواد خام را به مناطق مدیترانه می رساند

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه به فضل الهی لوله گاز ایران به عراق در حال اتصال است، افزود: اتصال راه آهن شلمچه به بصره باعث می‌شود تا مواد خام به مناطق مدیترانه راه پیدا کند.

وی در خصوص مبارزات مردم یمن گفت: مردم یمن در قسمت کوهستانی بسیار قوی عمل کرده و امروزه بیش از ۵۰ درصد از مردم این کشور را شیعیان ۶ امامی و ۱۲ امامی تشکیل می‌دهند.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی ادامه داد: بنا بر فرمایشات رهبری ما باید خاطره‌گویی جنگ را برای جوانانمان انجام دهیم، زیرا جوان‌های زیر ۴۰ سال اطلاعی از اوضاع جنگ و اتفاقات آن نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ هزار مجروح و ۳ هزار و ۵۰۰ شهید، حضور بیش از ۵۰ تیم امداد پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی از جمله واقعیت‌های ۸ سال دفاع مقدس بود.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی گفت: در زمان جنگ ۵۶ بیمارستان صحرایی، ۱۰۰ هزار نیروی امدادگر و ۶ هزار تخت در مناطق جنگی راه‌اندازی شده بود.

وی ادامه داد: ایران در جزیره خا‌رک روزانه ۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد به همین دلیل در زمان ۸ سال دفاع مقدس این جزیره به وسیله فرانسوی‌ها بمباران شد و تعداد باشگاه‌های صادرات نفت کشور به میزان ۶۰۰ هزار عدد رسیده بود به طوری که کل ارز ناشی از فروش نفت در حدود ۷ میلیارد دلار در زمان جنگ تحمیلی بود.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی با اشاره به اینکه در زمان جنگ مصرف گندم کشور در حدود ۹ میلیون تن بود و در دوره‌ای میزان گندم موجودی کشور به یک هفته هم نمی‌رسید، ادامه داد: عربستان میزان تولید نفت خود را به اندازه ۶۵ درصد افزایش داده بود تا قیمت نفت را کاهش دهد.

وی گفت: میزان خسارات جنگ تحمیلی به کشورمان در حدود ۲ هزار میلیارد دلار بوده است، ولی به دلیل تبعیت از امام را‌حل و رهبری ما در این جنگ پیروز شدیم.

سردار سرلشکر پاسدار صفوی یادآور شد: ما نباید جنگ را تحریف کنیم بلکه مسائل ۸ سال دفاع مقدس را به طور صادقانه برای جوانان نشر دهیم چرا که اکنون برخی دانشجویان دکتری می گویند چرا جنگ کردید و این در حالی است که ما جنگ را شروع نکردیم و عراقی ها به جان ما افتادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب میشه اگر قیمت ها بیاد پایین به خدا ملت هم خوشحال میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب میشه اگر قیمت ها بیاد پایین به خدا ملت هم خوشحال میشوند
آخرین اخبار