در ادامه موج استعفا‌ها در کاخ سفید، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور اقتصاد بین‌المللی هم قرار است به زودی استعفا دهد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «اورت ایسنستات»، یک مشاور ارشد دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در شورای اقتصاد ملی و شورای امنیت ملی این کشور خدمت کرده، قرار است در ماه آینده میلادی کاخ سفید را ترک کند.

فایننشال تایمز نخستین بار در گزارشی نوشت اورت ایسنسات که مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصاد بین المللی و نماینده آمریکا در نشست اخیر گروه 7 بوده است، ماه آینده از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. وی دلیل کناره گیری خود از کاخ سفید را مشکلات خانوادگی اعلام کرده و گفته است که به هیچ کدام از سیاست های رئیس جمهور آمریکا اعتراضی ندارد.

وی در ژوئن سال گذشته میلادی وارد کاخ سفید شد و به نظر می رسد کناره گیری او از سمتش ضرر زیادی به سیاست های ترامپ که هم اکنون وارد تنشهای تجاری با اتحادیه اروپا و کانادا شده است، وارد کند.

استعفای مشاور ارشد ترامپ در ادامه سلسله استعفاها در دولت او رخ داده است. چندی پیش هم «جو هاگین»، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید که رهبری هیئت اعزامی آمریکا به سنگاپور در نشست ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را بر عهده داشت، از استعفای خود خبر داد. از جمله دیگر استعفاهای مهم در کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ می توان به استعفای «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، «هوپ هیکس»، مدیر ارتباطات کاخ سفید و «استیو بنن»، استراتژیست ارشد کاخ سفید اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار