در ادامه موج استعفا‌ها در کاخ سفید، یک مقام ارشد دیگر در دولت دونالد ترامپ هم از سمت خود استعفا می‌دهد.

استعفای یک مقام ارشد کاخ سفید که نقش مهمی در دیدار ترامپ و کیم جونگ اون داشت!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تعدادی از مقامات آگاه در کاخ سفید روز گذشته اعلام کردند «جو هاگین»، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید که هدایت هیئت اعزامی آمریکا به سنگاپور در نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را بر عهده داشت، قرار است به زودی از سمت خود استعفا کند.

جو هاگین که قصد دارد پس از استعفا در بخش خصوصی فعالیت کند، قرار است 6 ژوئیه سال جاری میلادی از سمت خود به عنوان معاون رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا دهد.

دونالد ترامپ در واکنش به استعفای او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو هاگین یک دارایی بزرگ در دولت من بوده است. او یکی از تاریخی‌ترین سفر های من به عنوان رئیس جمهور آمریکا را برنامه‌ریزی کرد و آن را به خوبی هم انجام داد. جای او در کاخ سفید خالی خواهد بود.»

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد: جو هاگین سطحی از دانش و تخصص را به ارمغان آورد که بی نظیر بود. همه ما دلمان برایش تنگ می شود.

جو هاگین 62 ساله به عنوان یک مشاور با سابقه در دولت های رونالد ریگان، جورج هربرت واکر بوش و جرج دابلیو بوش خدمت کرده است. وی یکی از باتجربه ترین مشاوران کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ محسوب می شود.

هاگین علاوه بر انجام تدارکات لازم برای سفر دونالد ترامپ به سنگاپور، سفر او به عربستان سعودی، اراضی اشغالی فلسطین، بلژیک و ایتالیا و هچنین تور آسیایی وی را هم برنامه ریزی کرده بود.

یکی از مقامات کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که جو هاگین چند ماه پیش قصد استعفا از سمت خود را داشت؛ اما جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید او را تشویق کرد که در جایگاه خود باقی بماند.

استعفای «جو هاگین» در ادامه سلسله استعفاها در دولت دونالد ترامپ رخ داده است. در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ موج استعفای مقامات ارشد به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است. از جمله آنها می توان به استعفای «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، «استیو بنن»، استراتژیست ارشد کاخ سفید، «هوپ هیکس»، مدیر ارتباطات کاخ سفید و «ریک دیربورن»، معاون رئیس کارکنان این کاخ اشاره کرد.

انتهای پیام/

معاون رئیس کارکنان کاخ سفید از سمت خود استعفا می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار