مدیر تبلیغات اسلامی داراب گفت: ۴۰ روحانی در طرح اوقات فراغت به آموزش نوجوانان و جوانان در این شهرستان می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی مدیر تبلیغات اسلامی داراب با بیان اینکه ۴۰ روحانی طرح هجرت در طرح اوقات فراغت به آموزش نوجوانان و جوانان می‌پردازند، ادامه داد: طرح اوقات فراغت در قالب هفت سرفصل اصلی شامل سه هسته جوانان ویژه رده سنی ۱۴ تا ۲۵ سال و چهار هسته نوجوانان در قالب طرح بوستان معرفت ویژه رده سنی ۷ تا ۱۳ سال در شهرستان داراب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح کلاس‌های قرآن، تربیتی، عقیدتی، احکام، اردو‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود، افزود: همه کودکان، نوجوانان و جوانان می‌توانند در این دوره‌ها حضور یابند.

مدیر تبلیغات اسلامی داراب اضافه کرد: این دوره‌ها با حضور طلابی که تمام‌وقت در روستا‌ها به فعالیت مذهبی یا فرهنگی مشغول هستند برگزار می‌شود.

صادقی، خروجی دوره‌های آموزشی تبلیغات اسلامی را تقویت باور‌های مذهبی نوجوانان و جوانان برشمرد و افزود: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند در طول سال نیز در مساجد و فعالیت‌های مذهبی مدارس و دانشگاه حضوری فعال دارند و این دوره‌ها توانسته به دین‌مداری آن‌ها کمک کند.

وی تصریح کرد: داراب با ۲۳ خانه قرآن روستایی، ۱۰ خانه قرآن شهری و سه موسسه قرآنی از شاخص‌ترین شهرستان‌های فارس در حیطه فعالیت‌های قرآنی است.

مدیر تبلیغات اسلامی داراب تصریح کرد: با وجود رسانه‌های مجازی، رادیو و تلویزیون‌های بیگانه و تبلیغاتی که با هزینه‌های بسیار علیه تشیع انجام می‌دهند وظیفه ما برخورد قاطع و جدی‌تر با شبهات اعتقادی و فعالیت مسموم رسانه‌های بیگانه است.

صادقی با بیان اینکه در ماه رمضان ۲۰۰ روحانی به سراسر شهرستان داراب اعزام و ائمه جماعات در ۹۵ درصد مساجد داراب حضور مستمر داشتند، افزود: این روحانیان علاوه بر نماز جماعت، کلاس‌های عقیدتی، احکام، فرهنگی و مذهبی نیز برپا کرده اند.

وی گفت: داراب یکی از شهرستان‌های غنی استان از لحاظ سرمایه‌های فرهنگی - مذهبی است.

مدیر تبلیغات اسلامی داراب اضافه کرد: وجود ۲۵۰ مسجد، ۲۰۰ حسینیه، ۳۶۱ مداح شناسنامه‌دار، ۳۷۱ مبلغ و مبلغه با تحصیلات حوزوی، ۲۰۰ هیات مذهبی همچنین وجود چهار حوزه علمیه در شهرستان داراب این شهرستان را به یکی از مراکز شاخص مذهبی و فرهنگی استان فارس تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ن

طرح اوقات فراغت در شهرستان داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار