طی مراسمی و با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و اداره کل آموزش و پرورش فارس، پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش فارس در شیراز افتتاح شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش فارس، به عنوان اولین پژوهشگاه علوم شناختی حوزه آموزش و پرورش در کشور است که با تحقیقات هدفمند افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

محمد مهدوی ادامه داد: رسالت این پژوهشگاه پایش، ارزیابی، حفظ و قابلیت‌های شناختی دانش‌آموزان است. این ظرفیت با همکاری استاندار فارس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش و اداره کل فارس انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سئوال که این پژوهشگاه چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: در استان فارس تا شروع سال تحصیلی، با اعزام اساتیدی از شیراز و تهران، ۱۰۰ متخصص برای دوره‌های تخصصی در این حوزه را مهارت آموزی خواهیم کرد. استقرار پلتفرم‌ها و سامانه‌های پایش و ارزیابی اثرشناختی در استان فارس خواهد بود.

مهدوی تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی ارزیابی قریب به ۹۵۰ هزار دانش آموز که جامعه آماری بسیار بزرگی است در استان فارس انجام می‌شود و این در واقع شروع فعالیت و برنامه ملی در کشور خواهد بود.

در این مراسم که ابراهیم عزیزی و جعفر قادری، نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و محمد فرخ‌زاده، معاون استاندار فارس و جمعی از فرهنگیان نواحی شهر شیراز نیز حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و اموزش و پرورش فارس منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار