طرح "فارس مهارت" با همکاری فنی و حرفه‌ای استان فارس در فصل تابستان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جعفر صادقی رئیس اداره فرهنگی، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح "فارس مهارت" به صورت آزمایشی به منظور حمایت از تولید ملی با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در تابستان اجرا می‌شود و در طول سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در بستر مدارس ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان می‌توانند به صورت رایگان در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای و در ۴۰۰ مرکز دائمی اوقات فراغت آموزش و پرورش شامل کانون‌ها، دارالقرآن‌ها، ورزشگاه‌ها، پژوهش‌سرا‌ها و کتابخانه‌ها مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند و مدرک بین‌المللی دریافت کنند.

صادقی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود هشت هزار دانش آموز به صورت رایگان آموزش ببینند.

رییس اداره فرهنگی، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو برابر این تعداد نیز با دریافت تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای و مراکزی از آموزش و پرورش که اعزام مربی از مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای دارند، آموزش ببینند.

صادقی گفت: به جز ۴۰۰ مرکز دائم اوقات فراغت که در طول سال فعالیت دارند تعدادی مرکز موقت اوقات فراغت نیز در ایام تابستان در مدارس دولتی و غیردولتی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ثبت‌نام طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در مراکز دائمی اوقات فراغت آغاز شده است و دانش‌آموزان تا ۱۰ تیر برای ثبت‌نام در این طرح مهلت دارند، تصریح کرد: از هفته اول یا دوم تیر برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ر

۱۰ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار