فیلیپین نگرانی شدید خود را درخصوص استقرار بمب‌افکن‌های پکن در دریای جنوبی چین اعلام کرد.

ابراز نگرانی فیلیپین از استقرار بمب افکن های پکن در دریای جنوبی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی شدید در خصوص استقرار بمب‌افکن‌های پکن در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین اظهار کرد وزارت خارجه این کشور اقدام دیپلماتیک مناسب را در این خصوص اتخاذ کرده است.

هفته گذشته نیروی هوایی چین اعلام کرد چندین بمب افکن  دو موتوره H-6K را برای انجام برخی تمرینات نظامی در جزایری در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین مستقر کرده است. این اقدام پکن خشم مقامات فیلیپین را در پی داشت. آمریکا نیز در واکنش به این اقدام کشتی های جنگی خود را به منطقه اعزام کرد.

سخنگوی دوترته در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ریاست جمهوری اظهار کرد فیلیپین به تنهایی نمی تواند حضور بمب‌افکن‌های پکن در دریای جنوبی چین را تایید کند. وی گفت: «با این حال، با استناد به گزارش های واصله ما نگرانی شدید خود را در خصوص تاثیرات چنین اقدامی بر صلح و ثبات منطقه ابراز می کنیم.»

وزارت امور خارجه فیلیپین نیز اعلام کرد به دقت تمامی تحولات منطقه را تحت نظر گرفته است. در بیانیه این وزارت خانه آمده است: «ما برای حفاظت از مطالبات خود اقدام دیپلماتیک مناسب را اتخاذ می کنیم و در آینده نیز همین روند را در پیش خواهیم گرفت. ما یک بار دیگر تعهدمان به حفاظت از وجب به وجب قلمرو خود و همچنین مناطقی که حق حاکمیت بر آنها را داریم، اعلام می کنیم.»

دریای جنوبی چین یک منطقه بسیار راهبردی است که پکن ادعای حاکمیت بر تمام جزایر آن را دارد. با این حال، کشورهای دیگری نظیر فیلیپین، تایوان، ویتنام، مالزی و برونئی نیز مدعی حاکمیت بر این منطقه مورد مناقشه  هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار