طی حکمی از سوس آقای کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور آقای محسن جعفری‌نژاد بسطامی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان منصوب شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون عمرانی استانداردر مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل محیط زیست استان با بیان اینکه پهنه زاگرس گسترده است و استان کهگیلویه و بویراحمد در قلب زاگرس قرار گرفته است گفت: استان بخاطر تنوع زیست محیطی بسیار، دارای اهمیت است و توجه، آموزش و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیستی را می طلبد.

عزیز فیلی توجه به ظرفیت های زیست محیطی استان را لازمه پیشگیری از ورود گرد و غبار از استان های همجوار عنوان کرد و افزود: مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده استان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور نیز در این آئین با اشاره به اینکه تخریب جنگل‌ها و مراتع، ریزگردها و آلودگی آب، خاک و هوا تهدیدات زیست محیطی در جهان است گفت: اصول و ملاحظات زیست محیطی در ایران چندان رعایت نمی‌شود.

ظهرابی مهمترین تهدیدات تنوع زیستی شامل تخریب جنگل‌ها و مراتع، بیابان‌زائی و آلودگی آب، خاک و هوا دانست و افزود: همه این تهدیدها محصول بی‌تدبیری بشر در بهره‌برداری از طبیعت است و باید برای احیاء عرصه‌های تخریب شده در ایران تلاش کرد.
وی با اشاره به کمبود آب در کشور اضافه کرد: این بحران ناشی از پرورش صنایعی است که بدون کار کارشناسی رشد کردند و بیشترین آسیب را نیز به حوزه محیط زیست وارد کرده اند، لذا باید پروژه‌هایی تعریف شود که تناسب مناسبی با محیط زیست داشته باشند.
ظهرابی ادامه داد:سازمان محیط زیست کشور برای رفع مشکلات کنونی سیاست توسعه پایدار صیانت از عرصه‌های زیست محیطی را در برنامه دارد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان به لحاظ محیط زیست و طبیعت با ارزش است و می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد.
ظهرابی با اشاره به وجود دو هزار گونه گیاهی شناسایی شده در دنا گفت: این میزان تنوع گیاهی بیش از قاره اروپا است، کهگیلویه و بویراحمد مهمترین استان کشور در تنوع زیستی است و ۱۳ درصد مساحت استان تحت حفاظت محیط زیست است که باید این میزان افزایش یابد.
وی افزود: مدیریت پسماند در استان موضوع مهمی است که برای این امر مهم مکان مناسبی در استان در نظر گرفته شود که یکی از راهکارها در این خصوص تفکیک زباله از مبدا و همچنین توجه به مقوله بازیافت است.

در پایان این آئین طی حکمی از سوس آقای کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور آقای محسن جعفری‌نژاد بسطامی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان منصوب و از خدمات سید اسدالله هاشمی مدیرکل پیشین این اداره تقدیر شد.

انتهای پیام/د

انتصاب مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.