سفیر افغانستان در هند در واکنش به حملات هفته گذشته به خبرنگاران در کابل اعلام کرد که تروریست‌ها با حمایت از خارج مرزهای این کشور چنین حملاتی را اجرایی کردند.

انفجارهای اخیر کابل با حمایت خارجی انجام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر افغانستان در هند در واکنش به حملات هفته گذشته به خبرنگاران در کابل اعلام کرد که تروریست‌ها با حمایت از خارج مرزهای این کشور چنین حملاتی را اجرایی کردند.

هفته گذشته دو مهاجم انتحاری تجمع خبرنگاران افغان در مرکز شهر کابل را هدف قرار دادند که در نتیجه بیش از 9 خبرنگار و 17 غیرنظامی کشته شدند.

مسئولیت این حمله تروریستی را که واکنش تند جوامع بین‌المللی، مقامات افغان و نهادهای مدافع رسانه‌ها را در پی داشت گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

در حالی که پارلمان افغانستان و نهادهای مدافع رسانه‌ها در این کشور از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بودند تا درباره این حمله تحقیق کند، سفیر افغانستان به تازگی برخی از کشورهای خارجی را به حمایت از این حمله متهم کرده است.

«شیدا محمد ابدالی» سفیر افغانستان در هند اظهار داشت: ما می‌دانیم که تروریسم در افغانستان ریشه در خارج از مرزهای این کشور دارد.

وی تصریح کرد که امیدوار است از طریق همکاری‌های منطقه‌ای، حمایت برنامه ریزی شده از تروریسم در افغانستان پایان یابد.

به نوشته تسنیم، سفیر افغانستان در هند تاکید کرد: از همکاری هند و چین در افغانستان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این تلاش راه درست را به سایر کشورهای منطقه در افغانستان نیز نشان دهد.

ابدالی ادامه داد: هند و چین به دنبال سرمایه گذاری‌های مشترک در افغانستان هستند البته نباید همکاری در این کشور به دو همسایه محدود شود بلکه سایر همسایگان افغانستان نیز سهیم شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار