کارکنان بخش پزشکی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان وضع این بخش را نامناسب توصیف کردند.

گزارش سی ان ان ازوضعیت نامناسب بخش پزشکی کاخ سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی ان ان گزارش داد کارکنان بخش پزشکی کاخ سفید اعلام کردند که این بخش اغلب به صورت یک کلینک اورژانسی و فوری عمل می‌کند و کارکنان آن داروهای تجویزی را در اختیار مقامات سطح متوسط تا مقامات ارشد کاخ سفید قرار می‌دهند، بدون اینکه معاینه پزشکی دقیق آنها از سوی پزشک صورت گیرد.

پنج تن از کارکنان فعلی و سابق بخش پزشکی کاخ سفید که نخواستند هویتشان فاش شود، به سی ان ان گفتند که داروهایی که به کارکنان کاخ سفید داده می‌شود در برخی موارد بدون معاینه پزشک صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود این اقدام از سوی رونی جکسون، پزشک فعلی کاخ سفید مورد تائید قرار گرفته است. جکسون که پیشتر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی اداره امور کهنه سواران نامزد شده بود روز پنج‌شنبه به دنبال اتهامات مربوط به رانندگی در حال مستی و آسیب به یک ماشین دولتی و نیز توزیع نامناسب مواد دارویی میان کارکنان کاخ سفید متهم شده است. در پی این اتهامات، پزشک کاخ سفید در بیانیه‌ای مجبور به کناره‌گیری از نامزدی اداره امور کهنه‌سواران شد. سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد جکسون همچنان در مقام پزشک در بخش نیروی دریایی وابسته به کاخ سفید به کار خود ادامه خواهد داد. 

یکی دیگر از کارکنان بخش پزشکی کاخ سفید به سی ان ان گفت: در بخش پزشکی کاخ سفید کنترل بی‌پایه و غیر جدی درباره داروهای کنترل شده صورت می‌گیرد. این کارمند کاخ سفید تاکید کرد این کنترل نامناسب هم در زمان دولت قبلی، باراک اوباما، رئیس جمهورپیشین آمریکا و هم در دولت فعلی ترامپ مشاهده می‌‎شود. کارکنان بخش درمان کاخ سفید به سی ان ان گفتند: در این بخش کارکنان اغلب آزادانه آنتی بیوتیک‌ها و دیگر داروها را در اختیار کارکنان کاخ سفید قرار می‌دهند.

یکی از منابع شاغل در بخش پزشکی کاخ سفید گفت: این یک اقدام متعارف و مرسوم در این بخش است که والدین برای فرزندان خود داروی ضد بیخوابی زولپیدم یا داروی پروویجیل، داروی محرک برای افزایش هوشیاری تهیه کنند.

تاکنون کاخ سفید واکنشی به درخواست شبکه سی ان بی سی برای اظهارنظر در این باره نداشته است.

انتهای پیام/

گزارش سی‌ان‌ان از وضع نامناسب بخش پزشکی کاخ سفید

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار