با نزدیک شدن به موعد اعلام نظر دونالد ترامپ درباره باقی ماندن و یا خروج از برجام، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی احتمال تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین به دنبال ادامه تلاش اوپک برای کاهش سطح تولید به منظور مقابله با اشباع بازار، بهای نفت امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح از اواخر سال 2014 رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) اوایل امروز به 75 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید که این بالاترین سطح از نوامبر سال 2014 محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 68 دلار و 84 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت در پی تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید تقویت شده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اوایل سال 2017 موافقت کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه از سطح تولید خود بکاهند. همچنین احتمال تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا بر این افزایش بهای نفت اثرگذار بوده است.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: بهای نفت خام هم اکنون به بالاترین سطح در حدود سه سال اخیر رسیده است که علت اصلی آن هم تشدید تنشهای ژئوپولتیک در خاورمیانه است.

آمریکا تا 12 مه سال جاری میلادی فرصت دارد درباره خروج از برجام و تمدید تحریم ها علیه ایران (که یک کشور عضو اوپک است)، تصمیم گیری کند.

بهای طلا هم پس از آنکه روز گذشته در پی افزایش ارزش دلار به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر رسید، امروز با افزایش اندکی همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1325.16 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار