افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا باعث ایجاد ثبات در بازار نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و درنتیجه افزایش سطح تولید این کشور، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) بدون تغییر 74 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 3 سنت کاهش به 68 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز بیکر هیوز، شرکت های آمریکایی در هفته منتهی به 20 آوریل، 5 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و تعداد کل آنها را به 820 سکو رساندند.

آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون سطح تولید خود را حدود 25 درصد افزایش داده است و تعداد آنها را روزانه به 10.54 میلیون بشکه رسانده است. فقط روسیه روزانه حدود 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

این درحالی است که با وجود افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا، بازار همچنان به دلیل افزایش تقاضا در آسیا روزهای پر رونقی را سپری می کند. بهای نفت از کمترین سطح آن در ماه فوریه سال جاری میلادی تاکنون با 20 درصد افزایش همراه بوده است.

تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید هم بر این افزایش بها اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

به دنبال افزایش ارزش دلار پس از کاهش تنشهای سیاسی در جهان، بهای طلا امروز (دوشنبه) به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1333.71 دلار رسید.

پس از آنکه کره شمالی از تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی خود خبر داد، ارزش دلار آمریکا امروز در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در بیست و سوم آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار