پس از کاهش قیمت نفت در معاملات پیشین در پی توییت انتقادی ترامپ از اوپک، بهای طلای سیاه اندکی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از کاهش بهای نفت در پی توییت انتقادآمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق اوپک، بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته (جمعه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 28 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 74 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 7 سنت افزایش، 68 دلار و 40 سنت در هر بشکه معامله شد.

دونالد ترامپ روز گذشته در حساب توییتر خود با انتقاد از سازمان اوپک نوشت: «با وجود نفت فراوان در هر جا شامل کشتی هایی که در دریا در حال بارگیری هستند، قیمت نفت در بازار جهانی به صورت مصنوعی بالاست. این خوب و قابل پذیرش نیست.»

از اوایل سال 2017 تاکنون، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: بهای نفت حتی با وجود اظهارات انتقادآمیز ترامپ در توییتر با افزایش همراه بوده است.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اعلام کرد: هدف این سازمان افزایش قیمت نیست. این سازمان در تلاش است ثبات را به بازار نفت بازگرداند.

در پی افزایش ارزش دلار پس از انتظارات از افزایش نرخ بهره و کاهش نگرانی ها از تنش‌های سیاسی و امنیتی جهان، بهای طلا امروز با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.6 درصد کاهش به 1336.96 دلار رسید.

انتهای پیام/

 قیمت نفت و طلا در روز بیست و یکم آوریل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار