نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه گفت:انقلاب اسلامی حزب‌الله لبنان را از مرگ و خاموشی به سمت حیات و پویایی کشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند با مبعوث کردن پیامبر منت بزرگی به مردم داشتند که پیامبر اسلام عزیزترین و ارزشمندترین و موجود و مقرب‌ترین شخص در نزد خداوند است که ملائک خداوند به پیامبر بزرگوار اسلام سلام و صلوات می‌فرستند.

وی ادامه داد:کوچک‌ترین جسارت و بی‌احترامی به پیامبر اسلام باعث پوچ شدن و از بین رفتن کار‌های خیر در نزد خداوند می‌شود.

امام جمعه ارومیه گفت:در روز قیامت کسانی هستند که نزدیک پیامبرند که اخلاق و خلق نیکویی داشته باشد و اهل تکبر نباشند و متواضع باشند و عده‌ای که خلق‌وخوی ناپسندی دارند از پیامبر دورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:هرکسی صلوات بیشتری در دنیا ذکر کند، در قیامت نزدیک‌تر به پیامبر خواهد بود و کسی که شب جمعه ۱۰۰ صلوات بفرستد خداوند ۱۰۰ حاجت او را مستجاب می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان کرد:دورترین افراد در قیامت نزد پیامبر کسانی هستند که اهل تکبر باشند و مغرور باشند و بزرگی و تکبر فقط مختص خداوند است و کسی دیگر نمی‌تواند تکبر ورزد و هرکسی که تکبر ورزد لعنت خداوند به او نازل خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: انقلاب اسلامی حزب‌الله لبنان را از مرگ و خاموشی به سمت حیات و پویایی کشید و شیخ حسن نصرالله اطاعت از، ولی فقیه را همتراز با اطاعت از، ولی معصوم (ع) و به تبع آن اطاعت از خداوند متعال دانسته و حتی مصلحت‌اندیشی ایشان را واجب‌الاطاعه خواندند.

وی  گفت: حزب‌الله جایگاه، ولی فقیه را فراتر از قانون اساسی می‌دانند به حدی که رضایت ایشان را برای هر عملی که محتمل است راضی یا ناراضی باشند مورد ارزیابی قرار می‌دهند و حضرت امام خامنه‌ای را ادامه دهنده حکومت معصومین (ع) معرفی می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیانات شیخ حسن نصرالله، ادامه داد: ایرانیان انقلابی زمینه‌ساز ظهور هستند و باید قدر این نعمت دانسته و از جایگاه، ولی فقیه مراقبت کنید، کسانی این چنین در مورد جایگاه ولایت فقیه حرف می‌زنند که در ایران نیستند، اما با اطاعت از فرمان ایشان امروز به جایگاه اثرگذاری در جهان رسیده‌اند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ روز ارتش گفت:۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی بوده در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارتشیان برای این‌که در مقابل مردم نایستند ترک خدمت کرده بودند و بسیاری از افراد نادان به این اعتقاد داشتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازی به ارتش نیست که امام خمینی در مقابل این باور ایستاند و ارتش را از ارکان اصلی انقلاب دانستند و این روز را به‌روز ارتش نامیدند و توطئه دشمنان خنثی شد.
 
وی ادامه داد:ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لیاقت و شایستگی خود را نشان داده و در ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان ایستادند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:ارتش جمهوری اسلامی تنها ارتشی جهان است که در مقابل قرآن رژه می‌روند که این افتخار بزرگی است که ارتش خداوندو قرآن‌اند.

انتهای پیام/ن.م

ارتشیان در طول انقلاب شایستگی های خودشان را نشان دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.