امام جمعه خوی؛

در کشور مشکل غیر قابل حل توسط مسئولان و مردم وجود ندارد

امام جمعه خوی گفت: در کشور مشکل غیر قابل حل توسط مسئولان و مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته خوی  بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا، با اشاره به پیام نوروزی و سخنرانی روز اول فروردین، ولی امر مسلمین اظهار داشت:آن بزرگوار حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال معرفی فرموده و در چگونگی حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت کالاها، انطباق با نیاز‌ها و سلایق مردم، ارزان تمام کردن کالاها، رقابت پذیر کردن با اجناس خارجی و بازاریابی جهت انجام صادرات از آن جمله برشمرد.
وی در ادامه افزود: ایشان در زمینه الزامات این حمایت فرمودند: دولت واردات دولتی و بخش خصوصی را مدیریت کند، مبارزه جدی با قاچاق کالا، سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در تولید، مسئولان، فعالان اقتصادی، فروشندگان، مصرف کنندگان همه با تعصـب و غیـرت به دنـبال حـمایت از کـالای ایرانی باشند.

تمامی مشکلات کشور با اعتماد بر جوانان قابل حل است

خطیب نماز جمعه خوی درادامه گفت:مقام معظم رهبری سخنرانی مفصل و مهم خویش را در روز اول فروردین چنین جمع بندی فرمودند: در کشور مشکل غیر قابل حل توسط مسئولان و مردم وجود ندارد، انقلاب اسلامی با حفظ شعار‌ها و اصول بنیادین با قدرت و نشاط پیش می‌رود، جوانان سرمایه و امید کشورند در مدیریت‌ها باید از آنان بیشتر استفاده شود، گرایش نسل سوم و چهارم به انقلاب اسلامی بسیار عمیق است و دشمنان مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنند لکن همه مشکلات با توفیق الهی به دست جوانان قابل حل است.

امام صادق (ع):نوروز عید شیعیان اهل بیت (ع) است

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اعیاد اسلامی اظهار داشت: تمامی اعیاد اسلامی همانند فطر و قربان، غدیر و روز جمعه با عبادت خداوند گره خورده اند مانند اقامه نماز، تکبیر گفتن، غسل کردن و دعا خواندن و تلاوت کردن قرآن و...حتی عید باستانی نوروز که یک عید ملی برای ایرانیان است و اسلام آن را اصلاح و تأیید کرده با مسائل عبادی همانند نماز، روزه و غسل کردن و صله ارحام گره زده است.
امام جمعه خوی درادامه گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: نوروز روزی است خداوند از بندگان خود پیمان و تعهد گرفته است که او را بپرستند و به فرستادگان خداوند و حجت‌های او و ائمه (ع) ایمان بیاورند نوروز از روز‌های ما و شیعیان ماست.

تأسیس و سیر تحولات ۹۶ ساله حوزه علمیه قم

مسئول مدارس حوزه علمیه خوی با اشاره به سوم فروردین ۱۳۰۰ شمسی سالروز تأسیس حوزه علمیه قم توسط آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اظهار داشت: در چنین سالی مرحوم حائری با درخواست علمای قم به این شهرستان مهاجرت و حوزه علمیه را پایه گذاری و در طول ۱۵ سال اقامت خود در این شهر آمار طلاب را به حدود هزار نفر رساند و پس از رحلت ایشان به مدت ۸ سال مدیریت حوزه به عهده حضرات آیات سید محمد حجت، سید محمد تقی خونساری و سید صدر الدین صدر قرار گرفت.
وی ادامه داد از سال ۱۳۲۳ مدیریت حوزه قم به مدت ۱۷ سال به عهده آیت ا.. العظمی بروجردی قرار گرفت و از سال ۱۳۴۰ تا پیروزی انقلاب مدیریت حوزه در اختیار چهار نفر از مراجع وقت یعنی حضرات آیات امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی و شریعتمداری بود و پس از پیروزی انقلاب و از سال ۱۳۵۹ مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به عهده شورای مدیریت قرار گرفت که از ناحیه رهبر کبیر انقلاب و با هماهنگی سایر مراجع وقت انتخاب شدند و تاکنون نیز استمرار دارد.
حجت الاسلام شکوری درهمین راستا ادامه داد:اکنون آمار طلاب کل کشور اعم از برادران و خواهران ۲۰۰ هزار نفر است که در متجاوز از ۴۸۰ حوزه علمیه در سطح کشور تحصیل می‌کنند و حدود ۱۷ هزار نفر طلاب خارجی از ۱۲۰ کشور جهان در ایران تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ن.م

برچسب ها: نماز جمعه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.