نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:هم اکنون کشور ایران به یک قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده و در عرصه‌های مختلف کشور پیشرفت‌های بخصوصی صورت گرفته که از ثمرات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛حجت السلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده، ولی فقیه در استان امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه گفت:روز قیامت روز حسرت و پشیمانی است، که همه از جمله کافران و مومنان پشیمان می‌شوند و حسرت می‌خورند، همه باید به فکر باشند و توشه‌ای برای آخرت خود آماده کنند که در قیامت حکومت در اختیار خدواند است.
وی ادامه داد:در روز قیامت کافران پشیمان می‌شوند و از درگاه خدواند طلب بخشش دارد و توبه می‌کند، ولی این توبه قابل قبول نیست، انسان نباید با افراد گناه کار نشست و برخیز کند تا در قیامت پشیمان شود.
امام جمعه ارومیه افزود:کسانی گناهکار اند در روز قیامت حسرت فرصت‌هایی که از دست داده است را می‌خورد و می‌گوید‌ای کاش قیامتی وجود نداشت و نامه‌ای عمل خود را نمی‌دیدیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود:در قیامت هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و فقط اعمال خیری که در دنیا انجام داده ایم می‌تواند از شر عذاب قیامت برهاند، روز قیامت علاوه بر آن که روز پشیمانی است روز شرمساری نیز بوده و افراد گناهکار می‌خواهند اعمال دنیوی خود را از دیگران پنهان کنند.
وی ادامه داد:تجسس و گمانه زنی در کار‌هایی شخصی از نظر شرعی و اسلام نادرست بوده و مسلمانان باید از آن پرهیز کنند.
حجت السلام و المسلمین قریشی بیان کرد: هر کسی که در زندگی شخصی دیگران تجسس کند، به قدری ناشایست است که خداوند دستور داده است که در کار‌های شخصی او نیز دخالت خواهد شد.
وی با اشاره به عزاداری های مردم در ایام فاطمیه گفت:مردم به صورت شایسته در ایام فاطمیه مراسمات مناسبی برای سوگواری حضرت فاطمه برگزار کردند؛ که شایسته تقدیر است.
حجت السلام و المسلمین قریشی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در سخرانی هایشان فرمودند که آزادی کشور با پیروزی انقلاب اسلامی در داخل کشور به صورت کامل اجرا می‌شود و مردم سالاری دینی اجرا می‌شود که نعمت بسیار بزرگی است.
امام جمعه ارومیه گفت:تمام تصمیمات مهم نظام توسط مردم و انتخاب مسئولین کشور توسط رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد که نمونه‌ای از این مردم سالاری دینی است.
وی ادامه داد:هم اکنون کشور ایران به یک قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده و در عرصه‌های مختلف کشور پیشرفت‌های بخصوصی صورت گرفته که از ثمرات انقلاب اسلامی است.
امام جمعه ارومیه افزود:اگر به بعضی اهدافی که زمان پیروزی انقلاب تعیین شده اند نرسیده ایم، ولی ارتجاع در انقلاب نباید صورت بگیرد که مقام معظم رهبری هشدار داده اند که نباید در انقلاب اسلامی ارتجاع صورت گیرد.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد:ارتجاع در دین نیز در زمان علی (ع) نیز صورت گرفته که حضرت علی نیز با آن به مبارزه برخاست و اشرافی گری یکی از ارتجاعات از انقلاب بوده و راه مقابله با آن ساده زیستی مردم و مسئولین است.
وی افزود:امتیاز طلبی و اعتماد به بیگانگان و توجه نکردن استعداد‌های داخلی و توجه فقط به بیگانگان از سایر ارتجاعات در انقلاب اسلامی است.
حجت السلام و المسلمین  قریشی افزود: توجه به دستورات مقام معظم رهبری و اطلاعات از ایشان می‌تواند سبب حرکت در مسیر انقلاب و از ایجاد انحرافات در انقلاب جلوگیری می‌کند.
 
انتهای پیام/ن.م
 

نباید در انقلاب اسلامی ارتجاع صورت گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.