نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:استفاده از اجناس ایرانی در تقویت اقتصاد کشور وبرون رفت از رکود اقتصادی بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت:قهر بین مؤمنان در اسلام امری ناپسند بوده و اگر میان مؤمنان اختلاف وجود داشته باشد باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود:عامل ایجاد اختلاف میان مؤمنان  تبعیت از هوای نفسانی و وسوسه‌های شیطان بوده که سبب بزرگنمایی این اختلافات می‌شود.

خطیب جمعه ارومیه گفت:برخی از باورهای غلط مربوط به ایام عید و روز چهارشنبه‌سوری و 13 بدر که در میان مردم وجود دارند و عامل ایجاد خرافه گرایی شده است بایستی بازنگری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:فخرفروشی و تحقیر مردم به‌ وسیله لباس‌های فاخر از جمله کارهای ناپسند است که مؤمنان باید از آن پرهیز کنند.

وی اظهار داشت:به‌جای هزینه‌های اضافی که در دوران ایام عید و چهارشنبه‌سوری صورت می‌گیرند می‌توان به نیازمندان کمک کرد تا آن‌ها نیز در ایام عید شاد باشند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد:فرهنگ هدیه دادن به برادران مسلمان امری بسیار شایسته بوده که باید در جامعه اسلامی رواج یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی  افزود:استفاده از اجناس ایرانی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از اقداماتی است می‌تواند در برون رفت از رکود اقتصادی و وابستگی به کشورهای بیگانه موثر باشد .

وی گفت: مومنان در ایام عید و روزهای پایانی سال از اسراف پرهیز کرده و از تجمل گرایی اجتناب کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد:قرارگاه حمزه سیدالشهدا خدمات بسیاری به کشور در زمینه خدمات‌رسانی و رفع محرومیت و تأمین امینت داخلی و فرامرزی داشتند که شایسته تقدیر است همچنین  کمیته امداد امام خمینی (ه) در زمینه رفع محرومیت و کمک به نیازمندان خدمات زیادی داشتند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: محصولات کشاورزی در استان مشکلات صادراتی دارند که مسئولان استانی باید به آن توجه کنند و آن را مرتفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: استان آذربایجان غربی استان حساسی بوده که دارای قومیت و ادیان مختلفی است که باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کرده و برادری و وحدت میان آن‌ها حفظ شود.

وی افزود:تعصب‌های قومی از افکار دوران جاهلی بوده و نباید این افکار در این زمان وجود داشته باشد و همه اقوام در کنار هم زیر علم اسلام زندگی کنند.

خطیب جمعه ارومیه گفت: ایجاد اختلافات میان اقوام از کارهای دشمنان بوده که به‌وسیله این اختلافات سعی در تضعیف مسلمانان دارند.

انتهای پیام/م

صحبت های امام جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.