امام جمعه خوی گفت:انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی در جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت :  وای بر کسانیکه دین را وسیله کسب دنیا می کنند و با زبان نرم خود در برابر مردم به لباس میش در می آیند گفتارشان از عسل شیرین تر است و دلهای آنان دل گرگان است.

وی با بیان اینکه مرد و زن از نظر خلقت یکسان و مکمل یکدیگرند،یادآور شد : با استناد به آیات قرآن و بر اساس مفاد آیات ، مرد و زن از نظر خلقت یکسان و مکمل یکدیگر هستند و زن عامل آرامش روحی مرد است .

شکوری افزود : در استفاده از مواهب خدا و بهره گیری از امکانات طبیعت و هدف آفرینش زن با مرد هیچ فرقی ندارد و به لحاظ پاداش اعمال در تعلیم و تربیت و کسب مدارج معنوی و تقوا میان مرد و زن فرقی وجود ندارد.

وی با اشاره به مناسبتهای هفته فرخنده میلاد حضرت فاطمه ،روز زن ،تأسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد ،روز راهیان نور ،تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا گفت : 18 اسفند مصادف با سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد است و این کانونها در مساجد فرصت باارزشی هستند برای تعمیق معارف دینی و بهره گیری از خلاقیت های جوانان ودر جذب آنان به مساجد و بالا بردن سطح برنامه های فرهنگی موثرند.

شکوری اظهار داشت : ضرورت دارد تمامی اهالی مساجد اعم از روحانیان محترم ،امنای محترم مساجد ،پایگاه های مقاومت و نمازگزاران با صعه صدر در کمک و حمایت از کانونها و تلاش در جهت موفقیت آنان نهایت عنایت را داشته باشند و آنان را از خود بدانند.

 مسئول مدارس علمیه خوی در بخش دیگر سخنان خود به آثار و برکات بازدید از مناطق جنگی و 20 اسفند روز ملی راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت : با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه پاسداران و بسیج و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۰ اسفند بمناسبت بازدید مقام معظم رهبری مدظله از مناطق جنگی روز ملی راهیان نور نامگذاری شد و در تقویم رسمی کشور ثبت گردید.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای بعدی ،جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس ،به نمایش درآوردن ابعاد جنایت حزب بعث و استکبار جهانی ،مقابله با تبلیغات منفی عوامل استاکبار علیه دفاع مقدس ،انتقال واقعیت های جنگ به بازدید کنندگان ،به نمایش درآوردن نصرت های الهی به رزمندگان و در نهایت منعکس ساختن شهامت ها ،رشادت ها و غیرت جوانان مجاهد ایران اسلامی در اوج مظلومیت و غربت انقلاب اسلامی را از جمله آثار و برکات بازدید از مناطق جنگی برشمرد.

انتهای پیام/م

صحبت های امام جمعه خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.