امام جمعه ارومیه؛

حمایت از کالای ایرانی می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت:تنها راه نجات انسان تقوای الهی است که می‌توان با اصل قرار دادن تقوا در زندگی دنیوی و اخروی موفق شد.
وی ادامه داد:فضایل حضرت علی بسیار زیاد است که فرصت زیادی برای تفسیر آن موردنیاز است که یکی از آن‌ها تولد ایشان در کعبه است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:این حضرت در کعبه متولدشده‌اند که قبله‌ی تمام مسلمانان است که این مورد موردی بسیار استثنایی است که هیچ‌کس در کعبه جا متولد نشده است.
وی افزود:پیامبر اکرم فرموده‌اند: حضرت علی (ع) فضایل بسیاری دارند که قابل‌شمارش نیست که کسی که یکی از این فضایل را بازگو کند خداوند گناهان او را می‌بخشد و اگر کسی یکی از این فضایل را بنویسد ملائکه برای آن فرد از خداوند استغفار می‌طلبند و اگر کسی این فضایل را بشنود خداوند گناهان که توسط آن گوش شنیده‌شده را می‌بخشد و اگر کسی فضایل ایشان را ببیند خداوند گناهانی که با آن چشم انجام داده می‌بخشد و یاد بردن حضرت علی (ع) عبادت است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به عظمت حضرت علی (ع) گفت:حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: من و علی پدران امت اسلامی هستیم که ایشان حق پدری به مسلمانان دارند که روز ولایت ایشان را نام پدر نامیده‌اند.
وی افزود:حضرت سجاد در خصوص حق پدر فرموده‌اند: پدر هر شخص اصل آن شخص بوده و آن شخص فرع هست و تمامی صفات خوب هر شخص مربوط به پدر آن شخص است.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:داشتن پدر نعمت بزرگی است که بسیاری از نعمت‌های که در اختیار شخص قرار می‌گیرد مربوط به پدر آن شخص است.
وی افزد:احترام پدر را هرگز نباید فراموش شود و نباید به او بی‌احترامی کرد و او را بانام کوچک اش صدا کرد و نباید صدا خود را برای او بلند کرد.
وی اضافه کرد:دعای پدر و مادر بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند در زندگی شخص نعمت‌های فراوانی نازل کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۲ فروردین گفت: روز ۱۲ فروردین روز انقلاب اسلامی است که مردم در سال ۵۸ با رای قاطع ۹۸ درصدی به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.
وی افزود:امام خمینی فرمودند که روز ۱۲ فروردین یکی از اعیاد بزرگ ملی است که نظام طاغوتی از بین رفته و نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:بسیاری از افراد می‌خواستند در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سو استفاده کنند که با هوشیاری امام خمینی (ع) از این امر پیشگیری شد.
وی بیان کرد:حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند و پیروی از بیانات مقام معظم رهبری از واجبات بوده که باید به آن توجه کرد.
امام جمعه ارومیه افزود:مردم در ایام عید به جای سفر در شهر‌های خود به کشور‌های دیگر سفر می‌کنند و هزاران دلار از کشور خارج شد و این بر ضرر کشور و چرخه اقتصاد کشور است که باید از این کار جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد:نباید پول کشور را در ممالک خارجی خرج کنیم و اجناس خارجی به داخل کشور وارد کنیم و سپس در داخل کشور دنبال اشتغال جوانان در داخل کشور باشیم و همه باید از اجناس داخلی استفاده کرد و از تولید داخلی حمایت کنیم.
وی گفت:ایام اعتکاف یکی از ایام مناسبی بوده که انسان در آن ۳ روز از امور دنیوی دست کشیده و با خلوص نیت به امور اخروی توجه می‌کنند و خوشا به حال کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند و فضایل آن استفاده می‌کنند.
امام جمعه ارومیه گفت:پیامبر اکرم فرمودند: اکثر کسانی که وارد بهشت می‌شوند کسانی هستند که در ایام اعتکاف روزه می‌گیرند و کسانی که در این ایام روزه بگیرند ثوابت یک روزه آن برابر است با یک سال نماز شب و روزه که شایسته است از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/ن.م

لزوم توجه به حمایت از کالای ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.