امام جمعه خوی گفت:۱۲ فروردین یکی از اعیاد ملی ومذهبی ملت ایران است که این روزبزرگ را باید عید بگیرند وزنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد ازتوصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با تبریک روز ۱۲ فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است اظهار داشت: به دعوت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران روز‌های ۱۱ و ۱۲ فروردین سال ۵۸ همه پرسی در سراسر ایران اسلامی برگزار گردید.
وی ادامه داد:بر اساس اعلامیه دولت موقت در همه پرسی ۲۰ میلیون ۲۸۸ هزار نفر یعنی ۹۸ و دو دهم درصد آراء به حذف سلطنت و برقراری نظام جمهوری اسلامی بله گفتند و ۲۴۱ هزار نفر نیز نه گفتند.

حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر

وی در بخش دوم خطبه اول حقوق متقابل مؤمنان را مورد بررسی قرار داد و گفت: سلام کردن و اجابت دعوت، دوستی و کمک رسانی، برادر دینی را همانند خود دانستن، مقدم داشتن او بر خود، به عیادت او رفتن و دفاع از او موقع غیبت، حضور در تشییع جنازه او و با خوبی یاد کردن را از جمله حقوق متقابل مؤمنان نسبت به دیگر برشمرد.

امیرمؤمنان (ع) ریسمان استوار و دستاویز محکم خداست

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته ۱۳ رجب سالروز میلاد امیرمؤمنان (ع) را از جمله مناسبت‌های مهم هفته برشمردند.

وی با اشاره به عظمت و جایگاه معنوی آن بزرگوار اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) ریسمان استوار و دستاویز محکم خداست.

سنت حسنه اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی احیا شد

خطیب با اشاره به ایام البیض و اعتکاف و انجام عمل ام داود در روز‌های ۱۳،۱۴ و ۱۵ رجب اظهار داشت:اعتکاف عبارت است از اقامت کردن برای حداقل سه روز در مسجد به قصد عبادت خداوند با رعایت شرایط لازم است.
وی با اشاره به زمان اعتکاف اظهار داشت: زمان مخصوصی برای اعتکاف مشخص نشده است لکن سیره رسولدخدا (ص) اعتکاف در ماه رمضان بود به ویژه در دهه سوم لکن سنت در کشور ایران اعتکاف در ایام البیض ماه رجب است و خدا را شاکریم که تعداد زیادی از اقشار مردم به ویژه جوانان دانش آموز، دانشجو و طلاب همه ساله این مراسم را گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.