امام جمعه ارومیه؛

رعایت حجاب در جامعه اسلامی ضروری است

امام جمعه ارومیه گفت:رعایت وحفظ حجاب در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:مسئله عفت و حجاب مسئله‌ای است که در قرآن کریم در موارد بسیاری بیان‌شده است و از ضرورات اسلام است.
وی ادامه داد:حجاب زنان باید به‌گونه‌ای باشد که لباس‌ها اندام آن‌ها را بپوشاند و زینت‌های خود را فقط به شوهران خود نشان دهند.
امام جمعه ارومیه افزود:حاکم اسلامی وظیفه دارد که از ارتکاب گناه توسط مردم جلوگیری کند که رعایت نکردن حجاب از این گناهان بوده که مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره‌کرده و به دولت دستور داده‌اند که به این نکته دقت کنند
وی ادامه داد: اگر کسی ضرورات اسلام همچون حجاب را نادیده بگیرد آن شخص کافر و مرتد است و اگر حاکم اسلامی ضرورت اسلامی را انجام ندهد علاوه بر گناه خود گناه دیگری در قبال ترویج آن گناه در کشور مرتکب شده است.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آثار صدقه گفت: صدقه می‌تواند بلا و مصیبت را از انسان و جامعه دفع کند و آن را از بین می‌برد و سبب به دست آوردن مقام عالی در قیامت می‌شود.
وی ادامه داد: اگر شخصی در شب به فقیران کمک کند خشم خدا را از آن شخص دور می‌کند و از گناهان او می‌گذرد.
امام جمعه ارومیه گفت: صدقه در روز روشن بلا را دور می‌کند و عمر را فرد را زیاد می‌کند و از مرگ سخت جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: اگر هر خانواده هرروز صد تومان صدقه دهد و به‌حساب کمیته امداد واریز کند به اموال مردم برکت نازل می‌شود و کمیته امداد می‌تواند به‌صورت شایسته‌تر به نیازمندان کمک کنند.

انتهای پیام/ن.م

صدقه بلا و مصیبت را از انسان و جامعه دفع می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.