بیمه خوب باعث آرامش جامعه می شود/  تاخیر در تصویب تعرفه پزشکی سال 97 روزانه به مراکز درمانی خسارت می‌زند/ ضربه به سلامت مردم با تعطیلات طولانیحوزه سلامت در هفته قبل با رویداد‌های مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت‌ودرمان در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

بیمه خوب، باعث آرامش در جامعه می‌شود/ جایی که حق مردم ضایع می‌شود، چشم پوشی نکنیم

سید حسن قاضی زاده  هاشمی وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان سازمان بیمه سلامت با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ بیمه در کشور گفت: پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت از جمله اقداماتی است که باید در کشور به درستی صورت گیرد، ولی متاسفانه هیچ کدام از این موارد در کشور تبدیل به فرهنگ نشده و به درستی اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: افرادی در کشور امکان پرداخت حق بیمه ندارند که خوشبختانه این افراد در دولت روحانی بیمه شدند ولی هستند افرادی که توان پرداخت حق بیمه را دارند؛ سهم حق بیمه با خدماتی که توسط سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیرهای‌های مسلح پوشش داده می‌شود، تناسبی ندارد، به همین دلیل لازم است که فرهنگ بیمه در کشور تقویت شود.

وزیر بهداشت گفت: بودن بیمه سلامت در وزارت بهداشت زمانی ارزشمند است که قدرتمندترین سازمان این وزارتخانه باشد؛ بیمه خوب باعث آرامش در جامعه و بیمه بد به طور دائم باعث نگرانی مردم می شود؛ حق مردم داشتن بیمه خوب در تمام حوزه‌هاست؛ یکی از آرزوهای من این است که بیمه خوب در حوزه سلامت داشته باشم که هم مردم و هم ارائه دهندگان خدمت راضی باشند.

وی عملکرد مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توانایی که مهندس موهبتی دارند، قطعا می‌توانند در تعامل با مجلس، شرایط بهتری را برای این سازمان فراهم کنند.

تاخیر در تصویب تعرفه پزشکی سال 97 روزانه به مراکز درمانی خسارت می‌زند

علیرضا اولیایی منش، دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: شورای عالی بیمه در سال گذشته، به صورت فعالانه به بحث تصویبتعرفه های پزشکی سال 97 ورود کرد و در دو جلسه و با حضور تمامی اعضای شورا، در آبان و دی ماه 96 به اتفاق آرا، مصوب شد که تعرفه های پزشکی سال 97 به اندازه میزان رشد تورم اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد.

اولیایی منش اظهار داشت: شورای عالی بیمه در جلسه 30 آبان ماه، تصمیم گرفت که رشد تعرفه های پزشکی سال 97، مطابق با رشد تورم اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد و در نامه ای در تاریخ 5 آذرماه، این موضوع را به این سازمان اعلام کرد.

اولیایی منش تاکید کرد: با توجه به تورم موجود و رشد هزینه‌ها و قیمت ارز، باید برای هزینه های مراکز درمانی، فکری اساسی شود تا هزینه های آنها جبران شود و در تصویب تعرفه های پزشکی امسال، حتی روز هم مهم است چون تصویب و ابلاغ تعرفه ها هر قدر که با تاخیر انجام شود، به مراکز درمانی آسیب خواهد رساند.

درخواست ونزوئلا از ایران برای حل بحران دارویی

خورخه آرئاسا مونتسرات وزیر امور خارجه ونزوئلا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین ایران و ونزوئلا در حوزه دارو که در ساختمان مرکزی بهداشت برگزار شد، گفت: هشت کمیسیون بین ما و ایران برگزار شده و در موضوع سلامت نتایج کاملی بدست نیامده بود که در این راستا رئیس جمهور ونزوئلا به من ماموریت داد تا در این سفر به نتایج خوبی بین دو کشور دست یابیم.

وی ادامه داد: ما در ونزوئلا یک سیستم ۱۰۰ درصد رایگان در حوزه سلامت داریم که این سیستم هزینه بر و آسیب پذیر است زیرا آن را ما خود تولید نمی کنیم .

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ما 2  طرح جدید واکسن را رونمایی کرده است ، افزود: ما از کمک های سازمان جهانی بهداشت سپاسگزار هستیم ولی راه حل قطعی مشکلات ما است که این داروها را در داخل کشورمان تولید کنیم .

وزیر امور خارجه ادامه داد: تحریم ها علیه ونزوئلا همراه با جنگ روانی شدید بوده است و در رسانه های جمعی جهان  طوری جو سازی می کنند که یک بحران انسانی در کشور ونزوئلا شکل گرفته است که قسمتی از آن به حوزه سلامت و بحث تجهیزات پزشکی برمی گردد.

ضربه به سلامت مردم با تعطیلات طولانی/ طلب ۱۳ هزار میلیاردی وزارت بهداشت از چهار سازمان بیمه‌گر اصلی

ایرج حریرچی٬ سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، درباره معیار ارزیابی دسترسی به خدمات سلامت گفت: یکی از معیارهای مهم ارزیابی حوزه سلامت، دسترسی به خدمات است، یعنی اگر کسی به دلیل علائمی که دارد به مراکز بهداشتی و درمانی برای خدمات سرپایی اولیه یا ثانویه یا خدمات بستری مراجعه کند، معیاری به اسم دسترسی دارد که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این معیار را در سال ۹۳ و ۹۴ مرکز آمار ایران طی مطالعه‌ای اعلام کرده است، تصریح کرد: در ایران کسانی که نیاز به خدمات سرپایی دارند ۹۸.۳ درصد خدمات را دریافت می‌کنند و در مقایسه با کشورهای مشابه که این آمار ۸۰ و چند درصد است، بسیار اهمیت دارد.

حریرچی با اشاره به اینکه پنجک درآمدی تفاوت چندانی در دریافت خدمات ندارند و بین مرد و زن نیز ۰.۴ درصد اختلاف وجود دارد، گفت: تفاوت بین شهری و روستایی نیز حدود یک درصد است، این معیار در بخش بستری نیز دریافت خدمات ۹۵.۵ درصد است، بنا بر آمارها دسترسی به خدمات سلامت در کشور مناسب است.

ایران تنها کشور در حال توسعه تولید کننده دارو از پلاسمای مازاد

علی اکبر پورفتح اله دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل انتقال خون اردبیل به ارائه مطالبی از پیشرفت های چشمگیر درانتقال خون اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشور در حال توسعه ای است که پلاسمای مازاد بر نیاز خود را تبدیل به دارو می کند و حدود 200 هزار لیتر پلاسما مازاد بر مصرف تبدیل به دارو می شود.

وی گفت: ارسال پلاسما به کشورهای اروپایی براساس استانداردهای روز اروپا صورت می گیرد.

در پایان این دیدار بهنام جو از آمادگی استانداری برای حمایت از گسترش فعالیت های انتقال خون در سطح استان خبر داد.

افزایش میزان استعمال قلیان در مقابل کاهش مصرف سیگار در کشور

محمدهادی ایازی معاون فرهنگی  اجتماعی وزارت بهداشت گفت:میزان استعمال قلیان در مقابل کاهش مصرف سیگار در کشور افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من باید در فیلم‌های سینمایی و تولیدات هنری استعمال دخانیات حذف شود تا تبلیغ و ترویج این کار نامناسب در کارهای فرهنگی از بین برود.

وی اظهار کرد: متاسفانه نزاع‌های خیابانی در سطح کشور از آمار بالایی برخوردار است و میزان پرونده‌های ما در مراجع قضایی نسبت به جمعیت کشور بسیار زیاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت یادآور شد: واقعیت این است که مردم تا حدودی زود عصبانی می‌شوند که برای جلوگیری از این کار باید فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی خوبی انجام شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار