سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران درباره جزئیات سند سلامت زنان در ایران توضیحاتی داد.

خبرنگار: آقایی/جزئیات سند سلامت زنانبتول احمدی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سند سلامت زنان اظهار کرد: این سند، یک برنامه جامع ملی است که سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهبرد‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران در ۲ سال گذشته با بررسی مباحث مختلف و مشکلات موجود درباره سلامت زنان در کشور تصمیم گرفت یک برنامه ملی را در قالب طرحی پژوهشی انجام دهد.

سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران نخست همه اسناد موجود درباره سلامت و بهداشت زنان در ایران را جمع‌آوری کرد؛ این گروه همچنین درمورد تجارب کشور‌های دیگر در زمینه سلامت زنان بررسی‌های لازم را انجام داد و در نهایت یک برنامه اولیه تهیه و در چند مرحله با حضور صاحب نظران، مسئولان و مدیران مختلفی که در حوزه سلامت زنان فعال هستند این برنامه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

هدف از تدوین سند سلامت زنان چیست؟

احمدی تاکید کرد: امیدواریم سند سلامت زنان بتواند راهنمای خوبی برای همه افرادی باشد که در زمینه سلامت زنان دغدغه دارند و مایلند در این حیطه کاری مفید و سازنده انجام دهند.

وی تصریح کرد: سند سلامت زنان را برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرستادیم؛ این نخستین باری است که در ایران سند سلامت زنان تدوین می‌شود و ان شاء الله هرچه سریع‌تر این سند اجرایی شود.

سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: در تدوین سند سلامت زنان ما از نقشه جامع علمی کشور که در آن اشاره‌هایی به سلامت زنان شده بود، طرح تحول نظام سلامت و از سیاست‌ها و راهبرد‌های ارتقاء سلامت زنان که قبلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شده بود، استفاده کردیم.

احمدی اظهار کرد: سند سلامت زنان اکنون آماده شده است، البته استاد‌ها، مدیران و مسئولان می‌توانند نظر‌های تکمیلی خود را درباره این سند به ما ارسال کنند و ما از این نظر‌ها به خوبی استقبال می‌کنیم؛ در سند سلامت زنان به ابعاد مختلف سلامت آنها در جهات گوناگون جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی توجه ویژه می‌شود.

وی درباره هدف از تدوین سند سلامت زنان یادآور شد: هدف از تدوین این سند این است که بتوانیم نقشه راهی مشخص برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مسئولیت سلامت جمعیت استان‌ها را بر عهده دارند، تدوین کنیم؛ سعی کردیم این سند را به نوعی تهیه کنیم که بتواند مورد استفاده همه دانشگاه‌های کشور قرار بگیرد البته دانشگاه‌ها بسته به مناطق تحت پوشش خود می‌توانند برخی از تفاوت‌ها را در وضعیت سلامت داشته و اولویت‌های خاصی را در این حیطه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار