سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد به نظر می‌رسد بیانیه منتسب به دختر جاسوس دوجانبه سابق روس از زبان وی بیان نشده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد به نظر می‌رسد اظهارات منتسب به یولیا اسکریپال، دختر جاسوس دوجانبه سابق روس که از جانب پلیس انگلیس منتشر شد، به گونه‌ای بیان شده است که دسترسی او به جهان بیرون را قطع کند. سفارت روسیه درخواست کرده است صحت اظهارات وی مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

پلیس انگلیس بیانیه‌ای منتسب به یولیا اسکریپال که وضع سلامتی وی در پی مسمومیت با یک ماده شیمیایی در انگلیس در حال بهبود است، منتشر کرد. مقامات انگلیس مسکو را به مسمومیت اسکریپال متهم کرده اند. با این حال، مسکو این ادعاها را رد کرده است.

سفارت روسیه در انگلیس در واکنش به انتشار بیانیه منتسب به یولیا اسکریپال اعلام کرد: «اگر تمام مسائل ذکر شده در این بیانیه درست باشد، باید به هم‌وطن خود تبریک بگوییم، زیرا این مطلب جالبی بود.»

سفارت روسیه همچنین درخواست کرد درباره کلماتی که به فرزند اسکریپال نسبت داده شده است، راستی‌آزمایی شود. در بیانیه این سفارت آمده است: «از آنجا که امکان تایید آن وجود ندارد، بیانیه پلیس انگلیس بیش از آنکه به پرسش‌ها پاسخ دهد، پرسش‌های بیشتری مطرح کرده است. همانند گذشته، ما می‌خواهیم مطمئن شویم این بیانیه در حقیقت سخنان یولیا بوده اند. اما اکنون در صحت آن تردید بسیاری داریم.»

این سفارت افزود به نظر می‌رسد بیانیه منتشر شده از جانب پلیس انگلیس که در آن یولیا اسکریپال اعلام کرده است کمک پیشنهاد شده سفارت روسیه را نمی‌پذیرد و همچنین از ویکتوریا اسکریپال، دختر عموی خود، درخواست کرده است از تلاش برای برقراری ارتباط با او بپرهیزد، «به طوری طراحی شده باشد که در راستای اظهارات رسمی مقامات انگلیس باشد و هرگونه احتمال برقراری ارتباط یولیا با جهان بیرون مانند ارتباط با کنسولگری‌ها، روزنامه‌نگاران و حتی بستگان او را از میان بردارد.»

همچنین بخشی از بیانیه پلیس انگلیس که در آن آمده است یولیا اسکریپال «با دوستان و خانواده‌اش» ارتباط دارد، پرسش‌هایی را ایجاد کرده است. سفارت روسیه اعلام کرد نزدیک‌ترین خویشاوندان یولیا، دخترعمو و مادربزرگ وی (مادر سرگئی اسکریپال) هستند که با یکدیگر زندگی می‌کنند. اکنون که یولیا از برقراری ارتباط با ویکتوریا اسکریپال اجتناب کرده است، تردیدها درباره این بیانیه تشدید می‌شود.

سفارت روسیه افزود: «جالب اینجاست در بیانیه‌ای که یولیا باید خود در مقابل دوربین اظهار می‌کرد، آمده است هیچ فردی حق ندارد به جای او صحبت کند، اما اظهارات وی از وب‌سایت پلیس انگلیس منتشر شده است.»

گزارش‌ها حاکی است پیش از انتشار بیانیه منتسب به دختر جاسوس دوگانه روس، وی به محلی امن و نامعلوم منتقل شده است.

روز 4 مارس، پیکر بیهوش سرگئی و یولیا اسکریپال در شهر سالزبری انگلیس پیدا شد. این دو فرد که با ماده‌ای شیمیایی مسموم شده بودند به تازگی هشیاری خود را به دست آورده اند، اما اثرات این مسمومیت همچنان گریبان‌گیر آن‌هاست.

انتهای پیام/

سفارت روسیه در انگلیس نسبت به صحت بیانیه منتسب به یولیا اسکریپال ابراز تردید کرد

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار