استاندار لرستان در پاسخ به انتقاد برخی از خبرنگاران مبنی بر ارتباط نداشتن استاندار با رسانه‌ها گفت: ارتباط سالمی با رسانه‌ها دارم، ولی اعتقادی به ارتباطات غیر رسمی مشکوک ندارم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با مدیران خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: هرگز به دنبال ایجاد گروهی از خبرنگاران برای پاسخگویی به انتقاد‌ها یا تخریب‌ها نیستم.

وی رسانه‌ها را پایه اصلی دموکراسی خواند و گفت: به رغم اینکه احترام ویژه‌ای برای رسانه‌ها قائلم، ولی به صورت منفعتی به رسانه‌ها نگاه نمی‌کنم.

استاندار لرستان در پاسخ به خواسته یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم شکایت از خبرنگاران در سال ۹۷ بیان کرد: اگر از خبرنگاری به دلیل انتقاد از عملکرد و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی شکایتی شده است از دستگاه مربوطه می‌خواهیم شکایت خود را پس بگیرد، اما اگر تخریب و توهینی صورت گرفته، حمایت کردن لزومی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از رسانه‌های مستقل و منصف افزود: نه تنها هیچ نگرانی از بابت فعالیت رسانه‌ای مستقل و منصفانه وجود ندارد بلکه باید از این نوع رسانه‌ها حمایت شود.

خادمی با بیان اینکه رسانه‌ها باید واقعیت‌ها و حقایق را منعکس کنند، گفت: نکات و تحلیل‌های خبرنگاران می‌تواند راهگشا باشد؛ بار‌ها این نکات را به مدیران ارجاع داده ام تا موارد را پیگیری کنند.

وی از نبود کار تخصصی در حوزه رسانه لرستان انتقاد کرد و افزود: رسانه‌ها باید در حوزه‌های مختلف، خبرنگاران تخصصی پرورش دهند تا مطالب به صورت اثرگذار و هدفمند دنبال شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها قادر به ایجاد حرکت و پویایی در مدیران و توسعه استان هستند، اضافه کرد: رسانه‌ها به ایجاد وحدت در استان کمک کنند.

وی در خصوص لزوم ساماندهی خبرنگاران استان لرستان گفت: با توجه به فعالیت گسترده رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی تعریف ارتباط سیستمی با خبرنگاران کار دشواری است البته این کار در حال انجام است.

خادمی در پایان گفت: به رغم اینکه بار‌ها برنامه خود برای توسعه استان را اعلام و منتشر کرده ایم، ولی برخی همواره عنوان می‌کنند که چرا برنامه‌ای برای توسعه استان ندارید؛ بهتر است این افراد یک بار برنامه ما را بخوانند.

انتهای پیام/د

اعتقادی به ارتباطات غیر رسمی مشکوک ندارم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.