وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

در حال تکمیل///از تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها تا اهدای بیش از هزارجلد کتاب ایرانی به دانشگاه‌های جنوب شرق آسیابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

اهدای بیش از هزارجلد کتاب ایرانی به دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا

عباس قنبری باغستان، رایزن علمی ایران در شرق آسیا، درباره اهدای کتاب به دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا عنوان کرد: این کتاب‌ها متعلق به شعرا و مفاخر ادبی ایران در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و ادبی کشور به دو زبان به نگارش درآمده است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های دانشگاه‌های «یوام»، «یوپی‌ام»، «یوکی ام»، «یواس ام»، «یو تی ام»، «موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی (IAIS)»، «مرکز مطالعات پیشرفته در مورد اسلام، تمدن و علم دانشگاه یو تی ام» (کاسیس)، «دانشگاه یو آی تی ام» شاه عالم و «دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی» از مراکز علمی مالزی بودند که این کتاب‌ها را دریافت کردند.

تغییر در شیوه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

امیررضا شاهانی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در شیوه مصاحبه متمرکز، متقاضیان ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی باید برای مصاحبه به تهران می‌آمدند که این شیوه منطقی و قابل قبول نبود، چرا که واحد‌هایی که می‌خواهند دانشجوی دکتری جذب کنند باید بتوانند به صورت مستقل با متقاضیان خود مصاحبه کنند و در شیوه استانی متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحد‌های یک استان برای مصاحبه به مرکز استان مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه معایب و مزایای شیوه مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و بر مبنای شناخت مزایا و معایب، جمع‌بندی کردیم، تصریح کرد: بر این اساس، یک شیوه سوم در دانشگاه برنامه‌ریزی شد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و در این شیوه سعی شده معایب شیوه‌های قبلی برطرف و مزایای آن‌ها را پوشش دهد، به این صورت که دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند آمایش آموزش عالی به ۱۰ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه چند استان جای گرفته است، بنابراین متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحد‌ها می‌توانند به این مناطق ۱۰ گانه برای مصاحبه مراجعه کنند.

کارنامه داوطلبان آزمون دکتری هفته آخر فروردین منتشر می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه داوطلبان دکترای نیمه متمرکز سال ۹۷ هفته آخرین فروردین ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها

عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه در آخر سال ۹۶، بودجه‌های عمرانی دانشگاه‌ها افزایش یافت و تخصیص عمرانی مراکز آموزش عالی و پژوهشی به ۹۱ درصد رسید.

وی افزود: در سال ۹۶ بودجه تعمیرات اساسی و تجهیزات مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ۱۰۰ درصد، بودجه تأمین فضای این مراکز ۸۹ درصد و بودجه تأمین فضای دانشگاه‌ها و خرید تجهیزات دانشگاهی به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافت؛ بنابراین کل اعتبارات ابلاغی بخش عمرانی در سال ۹۶، ۱,۲۶۰ میلیارد تومان بود که ۱,۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد که حدود ۹۱ درصد است.

وزارت علوم به دنبال برطرف کردن مشکل دانشجویان بورسیه است

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم گفت:در کمیسیونی که در خصوص دانشجویان بورسیه برگزار شد، به روسای دانشگاه‌ها اعلام کردیم که بعضی از این دانشجویان را بپذیرند ولی در شرایط فعلی مشکل برخی دانشحویان بورسیه حل شده و در حال جایابی بقیه هستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: در ابتدا مشکل دانشجویان بورسیه را سعی می کنیم در همان دانشگاهی که تعیین محل خدمت شده اند مورد بررسی قرار دهیم اما اگر شرایط به گونه ای دیگر باشد که نیاز دانشگاه ها تغییر کرده باشد این موضوع در کمیته ای در معاونت آموزشی بررسی می شود.

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا و کشورهای دیگر جهان جنگی علیه سوریه راه انداختند اما امروز با سرشکستگی و شکست مواجه شده‌اند و مجبور به خارج شدن از این کشور شدند؛ این ادعاها دیگر خریداری ندارند و امروز ایران در کنار سوریه، عراق و لبنان در خط مقاومت حرف اول را می‌زنند و با اقتدار در خط مقدم ایستادگی می کند و اجازه دخالت در امور مقاومت را به هیچ کشوری نخواهند داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار