رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گفت: با همه مشکلاتی که بر سر راه بود امسال ۱۱۰ هزار کلاس درس در طرح بهسازی هدفگذاری شده است.

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در مراسم افتتاح  دومین مرحله طرح شهید عجمیان در جمع خبرنگاران گفت: طرح شهید روح الله عجمیان سال گذشته به طور جدی آغاز شد و در عملکرد سال گذشته حدود ۶۸ هزار کلاس درس را در برنامه داشته است.

وی با بیان این که طرح عجمیان کاری نهضتی، جهادی و همه جانبه است افزود: در این طرح همه گروه های جهادی از جمله گروه های مدرسه، دانشجو، طلبه و ارگان هایی مانند شهرداری ها، ارتش، سپاه، بسیج در کنار هم قرار گرفتند تا کار بزرگی انجام شود.

خان محمدی با بیان این که کار بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس در سال گذشته انجام شده؛ ادامه داد: با همه مشکلاتی که بر سر راه بود امسال ۱۱۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شده و این کار باید در تابستان انجام شود چرا که وقتی بچه ها سال تحصیلی جدید به مدرسه برمی‌گردند با کلاس های درس نو مواجه شوند و افزایش روحیه باعث افزایش یادگیری آن ها می‌شود و می توانند یک سال در مدرسه فعالیت کنند.

وی با بیان این که خود دانش آموزان مدرسه و هنرستان ها در این طرح مشارکت داشتند گفت: این کار باعث می شود دانش آموزان در نگهداری مدرسه خود ملاحظات خاصی را در نگهداری در نظر بگیرند.

خان محمدی با بیان این که هدف طرح شاداب سازی مدارسی است که کمتر به آن ها توجه شده افزود: تفاوت امسال طرح این است که حول و حوش ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهرها در ۲۰ ۲۰ محله هدف وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده که از این محل این مدارس هم بهسازی هم تعمیرات اساسی انجام شوند.

وی درباره علت افتتاح طرح عجمیان در هنرستان علی نقی غیاثی اظهار کرد: این مدرسه ای است که شهید امیر عبداللهیان در آن معلم بوده و تدریس درس عربی داشتند و این مدرسه به یاد این شهید عزیز بهسازی و در اختیار دانش آموزان این مدرسه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار