دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری حدود ۱۱۰ هزار مدرسه بهسازی می‌شوند.

ضرغام پرنیان،  مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه دستاورد‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید آیت الله دکتر رییسی شبکه آموزش گفت: ریئیس جمهور در مقایسه با رئیس جمور‌های قبلی بیشترین جلسات را با آموزش و پرورش داشتند.

وی  با بیان این که یکی از مهمترین اقدامات شهید جمهور اجرای طرح رتبه بندی بود مجلس شورای اسلامی این طرح را در دولت قبلی تصویب شده، اما اجرا سازی نشد؛ افزود: آیت الله رییسی در نخستین روز‌های کاری خود به دنبال اجراسازی طرح رتبه بندی بودند.

وی افزود: طرح رتبه بندی باعث کیفیت بخشی آموزش و ارتقای معلمان می‌شوند. چرا که معلمان در رقابتی سالم سعی می‌کنند دانش خود را افزایش داده و نحوه یاد دهی را طبق استعداد دانش آموزان و زیر نظر آموزش تطبیق می‌دهد. البته در طرح رتیه بندی مشکلات و چالش‌های داشتیم که با کمک وزیر این چالش‌ها رفع شده است.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که شکل گیری قرارگاه عدالت تربیتی پیشنهاد آیت الله رییسی بوده، تصریح کرد: شهید جمهور بسیار مردمی بودند و به مناطق محروم نیز توجه می‌کرد. در سال گذشته ۷۰ هزار مدرسه را با کمک معلم و دانش آموزان جهادی بهسازی کردیم.

وی با بیان این که در مناطق سیل زده حدود ۳۶۸ مدرسه را در ماه رمضان بهسازی شده؛ تصریح کرد: در سال جاری حدود ۱۱۰ هزار مدرسه بهسازی می‌شوند.

پرنیان با اشاره به این که دستگاه‌های دیگر نیز به وزارت آموزش و پروش کمک می‌کنند؛ ادامه داد: اخیر این وزارتخانه با بنیاد مستضعفان در راستای عدالت و کیفیت بخشی آموزش و پرورش و ستاد فرمان امام تفاهم نامه‌هایی را امضا کرد.

پرنیان با اشاره به فرمایشات رهبر که  فرمودند به دانش آموزان مسئولیت بدهید و آنها را به مناطق محروم بفرستید اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار ۲۰۰ دانش آموز برای بهسازی مدارس محروم در سامانه ثبت نام شده و به این مناطق رفتند.

البته اعزام دانش‌آموزان برای بهسازی مدارس مناطق محروم به دو گونه انجام می‌شود. ما گاهی مواقع دانش آموزان را از استانی به استان دیگر برای کمک اعزام کرده و در مواقعی دانش‌آموزان و معلمانی که در منطقه محروم هستند نیز  به جهادگران در امر بهسازی کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار